bambi82

Trådstartare
Köpte nya murarhinkar till hästarna i höstas, att ha som vattenhinkar i boxarna men de är redan väldigt fula och tror inte nån är rund längre:crazy:

Funderar nu på att köpa sådana där färgglada med platt baksida! Nån som har såna och kan säga nåt om livslängden? Tycker de är ganska fina och så kan man ju köpa olika färger så är det lättare att hålla isär vilken hink som är vems.

Men vill ju gärna att det ska vara bra kvalité då det blir ganska dyrt att köpa till alla, har 6 st hästar och minst 2-3 av dem behöver två hinkar var så blir ett tiotal jag behöver.

Sv: Hinkar

Måste du hänga upp hinken på boxväggen? Kan du ha hinken stående på golvet så är ju isf tubtrugs ett bra alternativ. De finns ju i en mängd klatschiga färger samt i olika storlekar :)

De där färgglada med plan baksida känns väldigt hårdplastiga. Flera i mitt förra stall hade sådana. En del gick sönder och då blev de väldigt vassa delar lite här och där...

Ska man ha permanenta vattenhinkar hängandes i boxar rekommenderar jag Stubbs hinkar med plan baksida. Tror de är i någon sorts "glasfiberplast". Om de "manglas" av hästarna, kan man fixa till dem så att de återfår ursprunglig form. De håller för knuffar och sparkar. Dyra i inköp, men eftersom de håller länge är de väl värda sitt pris. Jag har en hink från 2000 som är helt felfri och som jag fortfarande använder.

Jag har sådana från börjes som har platt baksida och hängs upp med ett fäste på väggen som hör till just den hinken. Mycket slitstarka, är bara handtagen i metall som gett upp under årens gång.

Jag har sådana färgglada hinkar med en platt sida. Fungerar kanon och har nog haft dom i minst 4 år nu och ingen av dom 3 har gått sönder. Kostar drygt det dubbla mot var murarhinkarna kostar har jag för mig. Väl värt pengarna.
Kompisen har den modellen som har ett fäste i väggen men jag tycker dom är lite krångliga att hänga upp när man fyllt dom med vatten. Tror det är smidigare att tömma dom och hänga upp dom tomma och sen fylla på med en annan hink. Känns lite krångligare tycker jag iaf.

Jag tycker dom är bra, men mina hästar är inga hink-marodörer :grin: Samma kvalitet på dom färgglada (min är från Shire's) som på dom svarta som finns på Hööks :)

rosahink.jpg

Har den matchande krubban också :p

Jag har bara sådana .En av dem har häng med sen 2000 ;)
Och då bör jag tillägga att hästen som hade hinken 2000-2004 var krubbitare och gick ganska hårt åt den här hinken till skillnad från hästen som har den nu som på sin höjd sparkat på på den ett par ggr under årens lopp.

Det låter bra! Då blir det nog att köpa in ett gäng :) Mina är inte direkt några hinkmarodörer heller men en eller ett par av dem kan tycka ett de är sköna att klia sig på ibland därav att de ändrar form, men känns som dessa är stabilare och kanske klarar av lite kli.

Jag har både svarta hinkar med plan sida och färgglada hinkar med plan sida. Köpta lite här och var, de senaste på Hööks tror jag.

Hållit utmärkt, trots kliande emot.

De som gått sönder har varit MITT fel, som slagit på dem för att få bort bottenfrusen is på vintrarna, och då har vissa gått sönder i botten. Men ingen häst har nånsin haft sönder eller ens deformerat en med platt baksida här. Murarhinkar däremot gick det en del när jag hade sådana upphängda.

Jag tycker dom är bra, men mina hästar är inga hink-marodörer :grin: Samma kvalitet på dom färgglada (min är från Shire's) som på dom svarta som finns på Hööks :)

rosahink.jpg

Har den matchande krubban också :p

Lånar din bild.

Jag har såna här köpta på ekohallen, största modellen. Jag tycker att de fungerar bra och är hållbara. använder specialkrokarna, vill inte ha karbinhakar pga risk att hästen fastnar + att det är lättare att hänga upp dem eftersom man kan lyfta med båda händerna.

Jag lindar in "krokarna" som blir där bygeln fäster i hinken med WetWrap för att inget ska kunna fastna. Har haft en häst som fastnade och slet av hela fållen på sitt täcke + att det suttit avslitet svanshår i krokarna.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första... 2
Svar
23
· Visningar
4 721
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 423
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 453
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka