Hingstvisningar 2015

Gabby_Ossi

Trådstartare
Snart drar hingstvisningssäsongen igång, här samlar vi alla datum och övrigt snack!

Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SBW)
28-29 Tullstorp

Det kommer inte bli någon hingstvisning på Flyinge i år utan istället bjuds stoägare som använde deras hingstar förra året in till Vechta, och senare även till Katrinelunds och Lövstas visningar.

Är det någon som ska åka med till Vechta? :)
Någon som vet om det är fler datum klara?
 
Uppdaterar:

Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)
8 Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
18
Blädde Gård, Stävie Ridhus
 
Uppdaterar:

Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)
8 Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
18
Blädde Gård, Stävie Ridhus


Chg Stuteri och Bläddes kommer även livesändas på Equisport.tv, Länken finns där redan :)
 
Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)
8 Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
2
Markebäcks Gård
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
 
I väntan på de svenska kan man värma upp med Celles (hannover) 30 jan och Holsteins 30 jan o 1 febr på Clipmyhorse

I morgon är det premiering av hingstar som visats fram i det Sydtyska förbundet kl. 10, förbundshingstar från Holstein kl.14, och hingstvisning från Holkenbrink kl. 18 på clipmyhorse, så man kan titta på hingstar hela dagen om man vill.
 
Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)
8 Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
 
Februari
1
Schockemöhle, Vechta (Tyskland)
8 Schockemöhle, Vechta (Tyskland)

Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
26 Krafftsamlingen, Strömsholm
 
Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
5-6 Gränsbo
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
26 Krafftsamlingen, Strömsholm
 
Mars
1
Jönköpings läns Varmblodsförening?
(9-14 Bruksprov SWB)
28-29 Tullstorp

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
5-6 Gränsbo
11 Andreas Helgstrand
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
21-22 Lövsta på strömsholm och Lövsta
26 Krafftsamlingen, Strömsholm
 
Någon mer som skall ner till Tullstorp och kolla? Vi åker dit den 29:e och jag ser verkligen fram emot besöket! Jag antar dock att Van Olsts hingstar inte kommer visas "in person" vilket känns synd eftersom jag så gärna vill se Lord Leatherdale någon gång :love: men ändå fullt förståeligt eftersom vi i Sverige knappast är en stor kundgrupp för dem.
Dock skall det bli mycket roligt att se Ampére i någon form (han kanske rids lite i år?) och Eclectisch + kanske någon ny hingst från bruks. Zaladin har jag sett redan tidigare och han är fin men inget alternativ pga. storleken samt att skulle jag/vi använda en Zack-avkomma skulle det bli Vincent Maranello. Chirlon - Ja jag vet inte, sett ett par fina ridbara avkommor och det vore roligt att se honom då han kanske inte blir kvar så länge till, men han är inget alternativ som känns rätt nu.

Ska nog ta en sväng till Strömsholm under Lövstas visning också, inte riktigt bokat ännu.
 
Jag skulle väldigt gärna åka till Tullstorp men det är för långt för att titta på så få hingstar så får nog hålla mig till de som ligger närmare och/eller där jag har släktingar jag kan passa på att hälsa på samtidigt dvs Eklunda, Markebäck, Strömsholm och Lövsta.
 
Jag och en vän, som alltid är flitiga hingsvisningsbesökare, ska försöka komma iväg till bruksprovet på fredagen och se provridningen av hingstarna. Sen blir det Tullstorp på lördagen. Vet inte vem jag vill se... hade nog också gärna sett Lord L men... Everdale har ju inte visats så jag tror inte det blir så :-( Sen älskar jag Zaladin, fantastisk hingst, så synd att han inte tävlas. Några av de nya de anmält till bruks hoppas jag blir godkända. Sen är det några hopp jag helt otroligt nog ser fram emot att se (brukar inte ha en aning om vad jag tittar på ;-) ) :-D Clinton II ser jag fram emot å en väns vägnar.

Sen ska vi till Eklunda. Ska bli kul att se Sir O och några hopphingstar, återigen å vänners vägnar.

Sen, äntligen, åker vi till Andreas Helgstrand. Där ser jag fram emot i stort sett alla!! Men kanske mest att få se D'avie, Grand Galaxy Win och Vincent Maranello live. Franklin kan bli kul med... och Don Delux.

Åååååå, så härligt att säsongen snart är igång!! Blir så glad av det!!
 
Jag ska följa Bruksprovet och även hingstklasserna, sedan tänkte vi nog Gränsbo, har inte varit där innan. Tullstorp och Blädde kanske men inte prioritet i år.
 
Mars
(9-14 Bruksprov SWB)
14 Hingstklasser Dressyr och Hoppning Flyinge
22 Gangnef, Stall Högberget PRE
28-29 Tullstorp
29 Clareberg, Gösteborg ASVH-Väst

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
3 Näsbyholms säteri, Arabiska fullblod
4 VDL Stud i Beers, Holland
5 Pepino PRE Mörarp
5-6 Gränsbo
8 Holsteinerförbundet med RGB, Hippo Essentia, Laholms ridhus
11 Andreas Helgstrand
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
21-22 Lövsta på strömsholm och Lövsta
26 Krafftsamlingen, Strömsholm
 
Senast ändrad:
Holsteinvisningen låter intressant även om det väl mest (bara?) är hopphingstar?

Och vill bara förtydliga att alla raser är välkomna i tråden, jag håller ju på med halvblod så de är de som jag har koll på men skrev in de som var med i dagens Ridsport också!
 
Mars
22
Gangnef, Stall Högberget PRE
22 Katrinelund, Ringsted Danmark
28-29 Tullstorp
29 Clareberg, Gösteborg ASVH-Väst

April
2
Markebäcks Gård
3 Eklunda
3 Näsbyholms säteri, Arabiska fullblod
4 VDL Stud i Beers, Holland
5 Pepino PRE Mörarp
5-6 Gränsbo
8 Holsteinerförbundet med RGB, Hippo Essentia, Laholms ridhus
11 Andreas Helgstrand
18 Blädde Gård, Stävie Ridhus
21-22 Lövsta på strömsholm och Lövsta
25 Öppet Hus Katrinelund, Danmark
26 Krafftsamlingen, Strömsholm
 

Liknande trådar

Avel Liten kalender där vi kan lägga in hingsvisningar/premieringar/prov, både i Sverige och utomlands, gärna info om var man kan hitta...
Svar
10
· Visningar
1 742
Senast: skogaliten
·
Avel Snart börjar alla hingstvisningar, så tänkte att vi kunde göra en tråd med dom vi vet att datum är klara på :) Mars 17 Flyinge...
Svar
19
· Visningar
2 466
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp