Hingstval?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare JSH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 935

JSH

Trådstartare
Jag har ett sto e. C-Indoctro - Nimmerdor - Zuidhorn som fölar i juli.
Får hon ett hingstföl igen så blir det samma hingst i år också.
Om det blir ett stoföl så ska hon inte betäckas om med samma hingst (egen), och då vore det intressant att höra vad ni tycker.
Hon är stor, ca 172 och lite rejäl i typen. Hon behöver m a o lättas upp lite. Hennes första föl är ädlare än henne och det är ganska mycket fullblod i pappan.
Jag har fryst semin efter Corrado och Caretino som jag kan använda på henne, men jag vet för lite om vad de präglar sina avkommor med.
Är ganska öppen för förslag annars.
Några tips?

Sv: Hingstval?

Har du tittat in Empire? Verkr riktigt fin!! Han var nere på unghäst VM o vann första dagen o har nu startat 1.45 o 1.50 klasser med riktigt bra res!! Jag tycker han har n jättefin exteriör o är en gummiboll o borde passa lite större ston. Han har ju oxå holländsk stam o har kanske nåt gemensmt me ditt sto där bak?

Camilla

Titta lite extra på Maloubet de pleville..
Har två ston dräktiga med honom.

mvh Jennie

Vilken hingst är far till det första fölet? Och av vilken anledning ska du byta hingst? Det verkar ju som fölet blev ganska lyckat? (Har inte sett bilder, men den blev ju ädlare och det önskade du)
U

Så, nu har jag varit inne på hemsidan och sett bild och beskrivning om stoet. Verkar vara ett trevligt sto det där :). Föling såg fin ut, men jag kan samtidigt förstå att det kan vara spännande att prova en annan hingst på henne, efter 2 e samma hingst, även om hingsten verkar väldans bra ;).
Jag har tyvärr inte så mycket koll på de hingstarna du nämde.. Överlämnar genast till de kloka.
U

Är inte så förtjust i Emilion, och vill inte linjeavla på Nimmerdor. Annars så skulle han nog passa utmärkt.

Så, nu har jag varit inne på hemsidan och sett bild och beskrivning om stoet. Verkar vara ett trevligt sto det där :). Föling såg fin ut, men jag kan samtidigt förstå att det kan vara spännande att prova en annan hingst på henne, efter 2 e samma hingst, även om hingsten verkar väldans bra ;).
Jag har tyvärr inte så mycket koll på de hingstarna du nämde.. Överlämnar genast till de kloka.
U

Jo då, hingsten är ju helt fantastisk ;). Ska uppdatera hemsidan snart, måste bara ta lite nya bilder. Fölet är jag väldigt nöjd med, och tänker antagligen behålla som hingstämne.

Corrado lämnar väl ganska mkt massa så han går kanske bort då?
Jag bollar väl lite för Contendro igen då :)
verkar lämna fina och lätta hästar i typen, samt att dom kan ju bevisligen hoppa eftersom dom dominerat löshoppningschampionaten i tyskland! Värd att kolla upp!
Vilken hingstar har du nu på henne?

Liknande trådar

Avel Gissar att det är flera än jag som börjat fundera på namn till nästa års föl? Vore kul om vi kunde hjälpas åt lite med förslag! :) Jag... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 556
Senast: Fredag
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 013
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 441
Senast: moonstruck
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka