Timotej gillar jag jättemycket, men dottern tycker tyvärr inte om det. Vi funderar vidare här.Timotej
Tack för förslagen ! + @Killaloe av dina förslag gillar jag mest Tirion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Timotej gillar jag jättemycket, men dottern tycker tyvärr inte om det. Vi funderar vidare här.Timotej
TimTom var lite gulligt, tackDesperado
Tickles
TimTom
Ytterligare ett namn som jag gillar är Teilo som är ett helgon från 1500-taletTimotej gillar jag jättemycket, men dottern tycker tyvärr inte om det. Vi funderar vidare här.
Jag gillar Tirion!Timotej gillar jag jättemycket, men dottern tycker tyvärr inte om det. Vi funderar vidare här.
Violte? Kan stavas Violthe/Viol the (har noterat att kallblodstravaren inte sällan har särskrivna namn) för att tydligare knyta an till mamma Thea.Jag behöver hjälp, idétorkan är total.
Jag har ett stoföl, kallblodstravare, som jag inte hittar något passande namn till. Den lilla är en lite försiktig fröken som dock har massor med spring i benen. Pappa är B.W. Modde och mamma heter Thea Tabac. Jag funderar på något med "Viol" för att anknyta till att hon är blyg, men sen står det helt stilla. Eftersom det är en kallblodstravare måste namnet vara nordiskt klingande, dvs på svenska/norska.
Storasyster som är 1 år heter Äventhyra.
Några idéer?
Ängsviol var fintKanske Skuggviol
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skuggviol
Eller Ängsviol (För att få samma begynnelsebokstav som syrran) https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ängsviol
Finns massa fina violer https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Violsläktet
Mvh Miks
Tafatt var en rolig idéViolte? Kan stavas Violthe/Viol the (har noterat att kallblodstravaren inte sällan har särskrivna namn) för att tydligare knyta an till mamma Thea.
Mossviol finns tydligen och det ger samma begynnelsebokstav som pappan.
En helt annan idé är ett namn som Tafatt, som beroende på hur det uttalas, kan både ha en liknande betydelse som "blyg" men även signalerar fart i och med användningen "leka tafatt". Plus att det börjar på "t".
@Ektopia - jag kom på att (bortsett från att ni inte kan ha engelska namn) är ju de ultimata namnet i fråga om att kombinera föräldrarnas The Model. The Moddel slinker kanske igenom.
Violett? Då ser ju namnet till att hon är först över mållinjen också... Viol-ett Ultraviolett om du vill ha det längre. Om du inte vill att det ska vara tydligt att det handlar om blomman viol, vill säga.Jag behöver hjälp, idétorkan är total.
Jag har ett stoföl, kallblodstravare, som jag inte hittar något passande namn till. Den lilla är en lite försiktig fröken som dock har massor med spring i benen. Pappa är B.W. Modde och mamma heter Thea Tabac. Jag funderar på något med "Viol" för att anknyta till att hon är blyg, men sen står det helt stilla. Eftersom det är en kallblodstravare måste namnet vara nordiskt klingande, dvs på svenska/norska.
Storasyster som är 1 år heter Äventhyra.
Några idéer?
Rosenböna till ett fuxsto? Går kanske till fler färger?Nu är den min tur att behöva lite idésprutning!
Vill gärna ha ett svenskt namn som har med ärta eller böna att göra (från mamma), pappa är Mr Vain.
"Självklara" valet blir ju Mr Bean, men vill gärna ha ngt svenskt.
Oddsen talar för ett brunt föl.
Böngrodden var en tanke, men blir kanske lite väl udda.