hingsttips

Affa

Trådstartare
Skulle vilja ha förslag på hingstar som skulle passa detta sto:

E: Marramas-Bacardi, ca 166 i mkh, bra skritt och galopp, hyfsad trav. Hoppar bra, tränade i yngre dar ca 130. Lite stoig i temperamentet men världens goaste när man väl blir kompis med henne. Ganska grov i typen, ingen arbetshäst men ganska maffig.
Avkomman ska (liksom mamman) användas som allroundhäst, med kapacitet för minst LA/LA. Bör bli minst 165 och inte alltför ädel.

Med andra ord: En hingst som lämnar avkommor något lättare än stoet, 165 +, bra hoppförmåga/gångarter (spec trav), och bra temperament.

Tacksam för hjälp! :bow:

Sv: hingsttips

Kanske Highlight? Han ger ju lätta, trevliga avkommor som går både hoppning och dressyr...

Bayron är en god allroundhingst som själv tävlats i dressyr men har avkommor som tävlats i både dressyr och hopp samt att bayron själv har bra poäng på både gångarter och hoppning!

Briar lämnar avkommor med talang för både och.

Feliciano är visserligen själv elithäst i hoppning men hans avkommor har rätt goda gångarter. Dock ät traven hans sämsta gångart. Men avkommorna är kända för sitt goda temperament och samarbetsvilja!

Hej
Enligt denna beskrivning så har jag haft ett sto med denna härstamning och har försökt få lite info om henne under åren
Är hon född 90, stått i Lindome-Hällingsjö???
Kattis

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 307
Senast: Sixten
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 641
Avel Vi har beslutat att betäcka ganska hastigt även om det varit på tal länge om att betäcka henne så var det inte planerat just nu. Men så...
Svar
6
· Visningar
1 726
Senast: RebeccaJoli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025