Hingsttips!

Zuzzi

Trådstartare
Finns det några godkända halvblodshinstar som ger lättare avkommor och betäcker naturligt?

Sv: Hingsttips!

Har för mig att skäcken Sambesi har blivit gdk..!?
Han är väl ganska smäcker, eller normalbyggd, mitt vbl har ett föl efter honom, är väl 4år nu, ej jag som har honom.. Han är ganska "musklig"...

Ragazzo, betäcker naturligt, vet inte hur mkt "lättare" avkommor han ger, men han har fina tyska index :)

vad är det för stam på stoet och vad ska du ha avkomman till? Lättare att ge tips då...

Om de ger lättare avkommer vågar jag inte svara å men
Zephyr och De la Gardie betäckte naturligt förra året, om jag inte missminner mig helt.

Dammen betäcker naturligt och ska ge lite lättare avkommor.. Han står i år på Sjövillans hingststation, Ekerö.

Szkopul 929, betäcker naturligt. Jag har enbart sett lätta avkommor efter honom och han har själv 10 på typ. Han står i Knivsta hos ägarna tror jag.

Men vad vill du ha avkomman till och hur ser ditt sto ut?

MAJIM G är trevlig! Vi var där förra året. tyvärr blev det inget föl då men jag såg en av hans avkommor som var mkt trevlig. Hög men väldigt smäcker.

bonzie skrev:
Ragazzo, betäcker naturligt, vet inte hur mkt "lättare" avkommor han ger, men han har fina tyska index :)

vad är det för stam på stoet och vad ska du ha avkomman till? Lättare att ge tips då...

Hon är Erbstein 634 - Galant 486, det är inte mitt sto men dom vill ha en lättare hopphäst efter henne. Stoet själv ska ha gått upp till 1,30 och är av den grövre typen

belize skrev:
Szkopul 929, betäcker naturligt. Jag har enbart sett lätta avkommor efter honom och han har själv 10 på typ. Han står i Knivsta hos ägarna tror jag.

Men vad vill du ha avkomman till och hur ser ditt sto ut?

Szkopul är ju bara för :love:

angående stoet svarade jag alldeles nyss. Dom hade tankarna på att betäcka stoet med en arabhingst för att få en lättare avkomma (med ej bra hoppteknik) men då tyckte jag att dom skulle kosta på fölet istället med renrasigt och en hingst med bra förärvning så det var därför jag ville få in lite tips för ägaren var faktiskt väldigt sugen på en annan hingst :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 015
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka