Hingsttåget i Tingsryd

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
P

piggis_83

Vad tyckte ni om Hingsttågets show i Tingsryd ikväll om det va några här på Buke som var där? Jag blev nog allt lite besviken, det va ju så många fler hingstar som stod i programmet (Tingsryd) som inte visades! Vet inte varför, men det var lite konstigt tyckte jag. Jag hade gärna sett Highlight, och lite fler hopphingstar över huvudtaget. Den ende som impade va Cortus, men han har jag sett många ggr förr. Gångartshästarna har jag lite svårt att säga ngt om, då jag inte är så insatt i dressyrvärlden.
Så, vad tyckte ni? Är det några som ska se Flyinge på fredag? Jag kan tyvärr inte då...

Var inte där... men funderar på hingsttåget i Helsingborg imorgon. Undrar hur många hingstar som kom till Tingsryd för listan över anmälda hingstar ser så himla liten ut... Förra året var det säkert 50 minst men nu... typ 20 eller så och inte många utav dom jag själv skulle vilja se. Stämde listan som finns på nätet under hingsttågets hemsida?? Nyfiken.

Jag var där.Mkt besviken över att hingstägare anmäler och sen inte kommer.Är själv också mest hoppinriktad och tyckte Cortus och Cuper var bra.Roligt också att se en så fräsch 18-åring(Uskudar).I övrigt är jag intresserad av Hip Hop ,tummen upp för ägaren som kom och visade sin hingst trots skadad ryttare.Lambourgini känns som ett alternativ för mig som vill ha bra gång på min hopphäst.

Inga fler som var i Tingsryd?
Någon som vet varför hingstägarna med 5 anmälda hingstar kom med bara en??????
Jag tycker det är mkt dålig stil att göra så mot oss stoägare som åker för att se hingstarna.Min tid är också värdefull.Kommer ALDRIG att använda någon av deras hingstar då man är så nonschalant.Det finns ju många andra att välja mellan.Är det så att vissa hingstägare blir för stora?

Tyckte också att det var tråkigt med så få visade, 12 st tror jag det blev! :confused: Saknade hopphingstarna. Synd att man inte fick se Hip Hop hoppad men som någon annan skrev, bra gjort att han visades!
Men Leuthen var kul att se, Dávenir var otroligt rörlig.
Tidigare om åren har massor av hingstar visats på hingsttågets visningar, synd det är lättare att åka på få visningar och få se många hingstar än att hålla på att åka på massor av visningar. Oftast är det ju flera hingstar man vill se och jämföra.

Visades:
cuper, cortus, metall, hip hop (lös), davenir, weltman, blue talk xx (dressyr), uskuldar, lamborgini o sir schölling

anmälda, men visades ej:
black coffee, nobleman, new balance, hellrik, navarone, highlight, twilight, camaro m o acacio.

ohorn?
warsteiner?
rambo?
det va oxå en hingst som maria gretzer skulle rida, men som inte visades tror jag

kan ha missat några.
ruskigt dåligt att det inte va fler som visades!!

Jag var där. Warsteiner visades samt Leuthen, samt Weltman. Dom kom inte med på din lista.

Själv tittade jag bara på gångartshingstarna. Blue Talk (som jag sett mkt på galoppen) kom tyvärr inte till sin rätt. Ryttar miss enligt mig.

Metall var trevlig, likaså Weltman. Men min stora favorit blev Davenir. Åkte i och för sig ner för att titta på ljust honom. Men blev grymt impad av honom. Så till den milda grad att jag bokade honom till mitt sto på plats.

Kompisen som var med (hon som miste sitt föl) bokade Weltman. Hon valde mellan Warsteiner och Weltman.

:( Tyvärr var det många som inte dök upp i Helsingborg heller!!!
Hade ju varit kul att se de lite äldre hingstarna också även om man vet vem det är, men det är mest "nykommlingar" som dyker upp. :(

Är det någon som vet varför highlight va struken i helsingborg (enl hemsidan) men inte ägarens andra hingstar?

Inget annat än problem med transport dit. De hade fyra andra hingstar att visa, Metall, Twigligt, Navarone och Camaro så han fick stanna hemma.

Har fått ett anonymt meddelande eftersom jag var kritisk mot en hingstägare.Vederbörande beklagar sig att det var svårt med transport till 5 hingstar och ryttare!!!!!
Detta är väl problem man löser innan man anmäler sina hingstar.Jag som stoägare tittar efter vilka hingstar som är anmälda och åker om det är något som är intressant.
Angående deras egen visning:min tid är också dyrbar,dessutom kostar det att köra,så den visningen bojkottar jag med glädje.Har hittat hingst till mina ston på visningar där anmälda hingstar blivit visade.

Jag håller med dig, om man inte ska gå efter listan över anmälda hingstar, för att på så sätt avgöra om man ska åka eller inte, VAD ska man annars gå efter??
Nej det va bara en tragisk tillställning, det har alla tyckt som jag hittills pratat med.
Och så hette det Hingsttåget LYX oxå HAHA :cry:

Finns något som heter hästlastbil!
Denne hingstägare (med 5 hingstar) har ca 5 mil till Tingsryd. Fanns dom med flera hingstar som hade betydligt längre att åka men som visade sina hingstar.

Har dock tänkt åka till ägarens visning, om jag har tid...

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Kropp & Själ Vill ha input ang inklämning (impingment) i höft eller ngt liknande (eller kanske inte alls). //Läkarna = flertalet vid vårdcentral...
2
Svar
38
· Visningar
3 165
Senast: CillaW
·
Hundavel & Ras Var på triple dog show idag i Jönköping och ställde min lilla 9 månaders mops. Hon skötte sig super och är väldigt nöjd med dagen. Hon...
Svar
8
· Visningar
3 331
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka