Hingstpremiering CONNEMARA & NEW FOREST

Sv: Hingstpremiering CONNEMARA & NEW FOREST

Menar inte att man ska pressa trøtta hæstar, tænker bara før egen del. Hade jag t.ex. provridit en hæst hade jag inte kænnt att jag hunnit testa det jag ville testa på 10 minuter. Ponnyn ska ju inte børja med dumheter så fort den blir lite trøtt, man vill ju gærna veta hur høg trøskel den har. Dessutom blir ju ingen hæst dødstrøtt efter vare sig 10 eller 20 min ridning.

Læste också den artikeln, testryttaren føreslog dær att seminarier skulle hållas før de som vill visa hingstar. Det låter som en vældigt bra idé då man får en bættre uppfattning om vad som væntar.

Anledningen till att många ær dåligt utbildade tror jag kan vara beskrivningen i hingstreglementet. Dær står inte mycket om vilken utbildningsnivå de ska vara på, man måste næstan ha varit och tittat sjælv før att veta. tycker sjælv att de testar dem hårdare æn beskrivningen sæger.

Och jag tycker att nämnderna blir hårdare för varje år. Både exteriört, löshoppning och ridprovet.

Nu har tidsprogramet kommit ut på Spafs hemsida. Men det funkar inte.:mad:

Kan noen som har fått katalogen kanskje legge ut tidsskjema for nf-hingstene her? :bow:
Det virker ikke på SPAF-sidene :confused:
Det krever litt planlegging om jeg skal reise dit, og det er jo synd å gå glipp av noe bare fordi man "tror" at det begynner/slutter da eller da.
Blir veldig glad om noen vil være så snill! :bow:

Lördag:
3-åringar ext. 12,00-12,40
4-åringar ext. 14,50-15,20
>5 ext. 14,00-14,40 gångartsprov 11,00-12,00

Söndag:
3-åringar löshoppning 8,00-9,10
4-åringar löshoppning 9,20-9,50
>5 upps. hoppning 11,00-12,00

Kan noen som har fått katalogen kanskje legge ut tidsskjema for nf-hingstene her? :bow:
Det virker ikke på SPAF-sidene :confused:
Det krever litt planlegging om jeg skal reise dit, og det er jo synd å gå glipp av noe bare fordi man "tror" at det begynner/slutter da eller da.
Blir veldig glad om noen vil være så snill! :bow:

Nu fungerar ridsprogrammet på Spafs hemsida!

När kommer du och Kenny upp? På fredagen eller lördagen?

Bara två veckor kvar nu ju. Ska bli spännande att se alla hingstar.

Ja jag vet, riktigt nervös nu. Har konstiga drömmar varje natt :)

Vi kör så tidigt som möjligt på fredagen, det är ju ca 50 mil = 6 timmar. Vill gärna att han ska ha tid att installera sig, kan ju vara lite kinkig med maten ibland.

Ska du titta hela helgen?

Förstår det. Kommer säkert att gå bra. Kul att han ska gå den uppsuttna hoppningen.

kommer upp och tittar både lördag och söndag. Men kamera och förhoppningsvis ny videokamera. :)

Min förhoppning är bara att han ska gå lika bra som han gör hemma, så han får en rättvis bedömning. Sen om han inte räcker till så är det ju inte mer med det. Det ska iaf bli jättekul! Synd att man inte kommer ha så mycket tid att se de andra...

Ska bli så roligt att se honom igen!!! Jag vet ju hur fint du matchat honom tidigare:d
Sedan har ju hans äldre bror med en avkomma "keelane" som jag sett sedan föl, det är en riktig snygging, ska bli intressant att kika på den och se om den fortsatt att utvecklas bra.

Jag är där hela helgen, så vi syns säkert.

Kul att du tycker det! Vi får väl se hur det går, men alltid kul att få en bedömning, om inte annat så för framtida träning.

Såg att kulan-barnet ska vara med, kul! Har inte sett den, bara kort på ett helsyskon som såg mkt trevlig ut.

Bara kom fram och knacka mig på axeln, jag är inte säker på att jag känner igen dig...

Jag köpte ny videokamera igår. Så nu ska det filmas ordentligt :D. Extra roligt att det är så många maror med i år. Mycket att fota och filma.:d

Han är ju enkel att känna igen... ibland NF hingstarna iallfall:smirk:

Han blir faktiskt inte fullt så enkel att känna igen i år. Det är hela tre gulbruna new forest hingstar anmälda! När hände det senast? Eller har det någonsin hänt?

Vaaa.tre stycken:) :angel: det va inte illa...hur ska den trenden tolkas???-kanske sitte ändå vissa saker i färgen...:rofl:

DET ska vekligen bli spännande att kika i år.

Kan jag väl tänka mig att göra. :) Bara det inte krockar med marorna :angel:. Tycker din pojke är fin.

Det är nog några gula maror med. Minst två i alla fall.

Vi kansek ska ha en intern vadslagning här inne:angel: :smirk:
Om det är flest gula maror eller new forestponnyer iår?:rofl: :rofl:

det har väl aldrig hänt förr att det är fler NF än maror med den färgen? Eller???

Gula connemaror:

Dale Vardor
Myelino
Castleside JJ
Sjödalens Magnet

Vilka färger har Keelane och Önnarps Macho?

Liknande trådar

• Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 729
Senast: Augustine Lava
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023