Hingsthjälp!!, ytterligare en

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 001
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

prallan

Har lagt liknande på hoppavelsidan, men jag hoppas på fler svar här, så en mycket Vänlig Ameo kan väl ta bort den på hoppavelsidan:)

Har hittat ett häftigt sto, ser ut som en för stor Welsh, finmejslat huvud, kort rygg, stor rumpa, perfekta ben och hovar, hoppar som en katt, lite liten.
E.Athtlet Z
UE. Lepanto UEE. Ladykiller xx
UUE.Farnese UUUE. Cottage son xx

Kom med förslag:banana: , min favvo gick i stöpet :(

Sv: Hingsthjälp!!, ytterligare en

Vad tror ni om Hip Hop el Cagancho?

Hur har hennes tidigare avkommor sett ut? Hon har väl haft en del eller tänker jag på fel sto?
Hon har en mycket fin härstammning.
Jag personligen gillar Corlensky G, trots hans trutiga mun, han har en bra galopp och fin hoppning. Annars kanske JM skulle kunna vara ett förslag med stort fullblodsinslag?
/ Qbaby

Det är nog rätt sto du tänker på. Har bara träffat 1 års hingst E. BRIAR och 2 års sto E. ?. Är lite anti hingstar alla använder som tex CG och QE. JM är för nära släkt har jag för mig

Hm, ja jag ser att JM har Almé i tredje led...
Cagancho som du själv nämde har en passande härstammning, jag har bara sett en avkomma här uppe och hon såg trevlig ut.
Andra intressanta kan kanske Cartier och VDL Sheraton vara?
2 åringen var nog efter Carte dÒr om jag inte tar fel.
Svårt det där med val av hingst...

Just det, det är hon nog:o

Mer förslag? Någon?:)

Med tanke på den här avkomman:

http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid47ny?Intidnr=141574

Så skulle jag nog prova favorit i repris, antingen Lucky Light, eller närbesläktade Lancier eller Looping. Linjeavel på Ladykiller xx, visserligen, men det kanske man kan leva med?

Hoppar hästen som en katt så skulle jag vara rädd om den förmågan, helt klart, och välja en hingst som också gör det. De Lucky Light-unghästar jag har sett har verkligen gjort det, så jag kan förstå att den kombinationen blir bra.

Oj, har noll koll på LL,var finns han?:)

Även Landor's Boy ska vara fin, bor i England

Lucky Light står väl i Danmark numer.
Tyvärr vet jag att det var väldigt dålig sperma sista året han stog i Sverige.

Looping kan kanske vara ett alternativ då, han är väldigt nära släkt med LL och står i Sverige, liksom Loopings pappa Lancier? Lancier är väl också bland de mest prisvärda hingstarna.

Ett annat alternativ är Landor S, som lär ska vara väldigt fin (e: Landadel), men är ganska dyr. Står i Tyskland.

Skulle titta på Radiator!

mvh/barb

Jag är ledsen maria mp, men det är inte tillåtet att dubbelposta (framförallt inte för att man tror att man ska kunna få bättre svar på den plats som är den "Minst rätta"...) och hoppavel är ju tänkt ska vara för just hoppavelsfrågor. Det är dessutom inte jag som modererar där, utan hoppningsmoderatorn...
Jag låser DEN HÄR tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Avel Har hittat ett häftigt sto, ser ut som en för stor Welsh, finmejslat huvud, kort rygg, stor rumpa, perfekta ben och hovar, hoppar som en... 2
Svar
31
· Visningar
2 285
Senast: prallan
·
P
Avel För tidigt?:o Jag sitter och funderar redan iaf! Hoppas några fler än jag;) Klickbara bilder Nea,e. As de Thurin Ue. Ramiro's... 16 17 18
Svar
357
· Visningar
36 433
Senast: Stall Olitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka