Kanske inte alls önskvärt inlägg från din sida men jag har både en SO och en Bravour, och gillar dem bägge även om de är olika. Den efter SO är ädel, han är något av en spinkis nu också som åring, trots en mamma som har vissa likheter med en pansarvagn... Temperamentet är fantastiskt och det har varit genomgående på de jag har träffat, har stött på några stycken nu. Har aldrig träffat en otrevlig unge efter honom ännu.
Bravouren är inte så gammal men är en rejäl kille, maffig sen födseln. Nån som jag har sett efter samme hingst har varit väldigt ädel istället. Hänger i knäna gör min, det vart jag förvarnad om innan att de "brukar" göra men nä, jag skulle inte välja hingsten igen p.g.a benstället och framför allt inte på ett sto som redan lämnat dåligt på benen.
Mitt sto är korrekt i benen och ungen rätar sig vartefter och är rak i övrigt men helt nöjd är jag inte..
Däremot rör han sig bättre än ungen e SO, han har en jädrans kraft i bakkärran och rör sig lätt och ledigt och har en bättre front och överlinje. Jättesvårt o sia när de är så små men över lag är jag nöjd med modellen på honom så här långt.
Temperamentmässigt är han kalas, lugn och cool men vaken, man märker att det finns skärpa där bakom men han hetsar inte upp sig. Ungen efter SO är mycket mjukare i huvudet.
Summa summarum; väldigt olika ungar men så har de också totalt olika mammor och jag är nöjd med dem bägge två.
Som sagt, ett helt ointressant inlägg för din del kanske men då jag har ungar efter två av hingstarna på din lista så kunde jag inte låta bli.