Många bra förslag, tack!
Ska försöka bemöta alla, risk att det blir långt..
Gisborne har jag definitivt missat, gillar både hur han rör sig och hoppningen. Det är en helt annan stam än det jag kikat på innan, har ofta landat på mycket Cor de la Bryere (Contender, Calido etc) med ett par undantag. Obekant med Gisbornes blod i annat än hoppsammanhang, kan man räkna med hyfsad säkerhet på nedärvning av gången?
Click and Cash har jag fått tips om innan, sett ett antal avkommor efter honom som varit fina, men i långsammaste laget, precis som jag upplever honom själv. Contant Q gillar jag inte typen på, men är kanske mest avigt inställd p.g.a. två rätt så träliga avkommor till honom..
Fetcher har jag funderat på tidigare, har sett honom mycket men han har egentligen aldrig lämnat något avtryck och det är nog därför jag lite har avfärdat honom. Indexen säger ju verkligen att han har allt jag behöver. Kul stam också, gillar de gamla svenska (så svenskt det nu blir..). Canterbury hamnar lite i samma fack, han har lämnat trevligt vad det verkar men tilltalas inte det minsta av honom som individ utöver att han är snygg att se på.
Mr Vain känns ev. lite för kort och hoppar med lite för dålig frambensteknik för att jag ska våga. Bättre trav än rätt många dressyrhästar dock. Dylan N känns som ett säkrare val om jag går på Diarado-lnjen.
Crelido är en klar favorit, Hip Hop har jag sett att många blivit tipsade om och jag har sett många mjuka, fina hästar efter honom. Lite orolig över storleken bara. Bravour nämndes också, honom har jag haft ett litet öga på ett tag och gillar både individen och stammen. Ska fördjupa mig lite i indexen där. Quattro B är en av mina all time favourites, verkar svårt att hitta honom närmare än på Bravour.. Tips?
Colmander har också seglat upp en bit på listan, vad tror ni om honom? Royaldik är en annan favorit, men osäker på hur krångligt det skulle vara att ta in på honom.Går det att hitta index/siffror på honom någonstans? Gillar honom som individ men vet inte vad han lämnar, stammen känns potentiellt osäker med avseende på hoppning?
Blir bara snurrigare och snurrigare detta, skäll gärna på mig om ni tycker att jag hänger upp mig på fel saker.
Behöver ärliga åsikter och en massa bollande med folk som har lite mer avelskoll än mina närmsta hästvänner.