MetalFairy
Trådstartare
Nu ska även jag sälla mig till denna skara...
Har ett B-prem hblsto e. Brisad-Lombard-Niarchos, stofamilj 5. 'Gammal hederlig svensk' stam alltså .
Hon är rejäl, grova leder, ca 165 cm, ngt lågställd men högrest med en flott sida. En aning inåttåad fram. Trevligt o stabilt temperament, men lite hetta kan allt titta fram då o då.
Bra skritt, luftig fin trav, galoppen ok.
Har haft fem föl (ej mina), varav en e. Briar blev rek tillbaka till rådgivande bedöming som 2-åring, men rek ej vidare som 3-åring. Har sett bild, lite för tung i typen för min smak.
Inriktningen är alltså dressyr. Vill ha en ädel hingst som lättar upp med en bra galopp. Temperament besvärar mig inte. Strl runt 165-170 cm.
Hingstar jag funderat lite löst på:
Topaasch
Saigon
Samba Hit (kan tänka mig att priset gör att det förblir en dröm)
Sir Donnerhall (vet inte om ngn importerar sperma på honom?)
Hingstar jag gillar men valt bort:
Don Primero, pga liten o lågställd
Master, pga benställning
Gnugga geniknölarna nu!
Har ett B-prem hblsto e. Brisad-Lombard-Niarchos, stofamilj 5. 'Gammal hederlig svensk' stam alltså .
Hon är rejäl, grova leder, ca 165 cm, ngt lågställd men högrest med en flott sida. En aning inåttåad fram. Trevligt o stabilt temperament, men lite hetta kan allt titta fram då o då.
Bra skritt, luftig fin trav, galoppen ok.
Har haft fem föl (ej mina), varav en e. Briar blev rek tillbaka till rådgivande bedöming som 2-åring, men rek ej vidare som 3-åring. Har sett bild, lite för tung i typen för min smak.
Inriktningen är alltså dressyr. Vill ha en ädel hingst som lättar upp med en bra galopp. Temperament besvärar mig inte. Strl runt 165-170 cm.
Hingstar jag funderat lite löst på:
Topaasch
Saigon
Samba Hit (kan tänka mig att priset gör att det förblir en dröm)
Sir Donnerhall (vet inte om ngn importerar sperma på honom?)
Hingstar jag gillar men valt bort:
Don Primero, pga liten o lågställd
Master, pga benställning
Gnugga geniknölarna nu!
Senast ändrad: