Hingstförslag?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jeslin
  • Startdatum Startdatum
J

jeslin

Vilken hingst skulle du välja om:

Du har ett sto som är lång i ryggen, hög manke, ca 162 cm hög, jättefint temperament, svartbrun med tecken, något sluttande kors, jättefin galopp och ganska bra gångarter över lag.
e: Ganesco 503 ue: Sombrero 411

Och vill ha:
En häst som blir ca 160-165 cm i mankhöjd, helst svart och med mycket tecken, "maffig" gärna med ganska kraftig hals och bred bak (stoet är lite klent byggd över kors och rumpa), fina gångarter. En häst lämpad för dressyr i minst msv-klass.

Vilken hingst skulle ni föreslå? :confused:

Bayron :D Fick ett föl -03 efter Bayron som blev svart (reg. som mbr men ser svart ut) utan tecken. Maffig hals och rejäl bakdel, har även sett andra avkommor som är rejäla på de ställena. Naturlig resning och bra gång och SUPER temperament har hon.
Mitt föls mamma har också lång rygg och lite klen bakdel, men fölis har inte ärvt något av det. Verkar bli kortare i kroppen och så...

Det är konstigt att man prisar Bayrons temperament när man på hingstvisning sett Susann Gielen få fästa rocken med säkerhetsnålar för att han var rädd när kläderna fladdrade och detta sedan han genomgått bruksprov

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 334
Senast: Jate Volim
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: smulan87
·
Avel Stamtavlenörd som jag är så vill jag ju alltid veta så mycket som möjligt om varje hästs stam :angel: Idag red jag i alla fall en...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka