Hingstförslag till Cortez-sto önskas

athena

Trådstartare
Hade inte tänkt betäcka henne i år men jag fattar inte riktigt varför...

Hon är e Cortez - Gaston - Jarramas, elitpremierad liksom sin mor. Mamma till bl a Lemag (e Leuthen I, segrar 1,50) och Landstern MB (e Landlord, vann BT 2006).

Har i år föl e Cyrano dB, kanonsnygg! De senaste två åren har hon fått fina avkommor e Lucky Point. Funkar ju bra med Landgraf-blod såklart :).

Det jag vill ha är:

* dokumenterad hoppförärvning alt trevlig nygodkänd
* levande föl-avgift (är ett måste eftersom jag ska betäcka 3 till varav 2 på 45 och 90-dygnsavgift, brukar dock gå att förhandla sig till levande föl-avgift ibland)
* bra temperament
* bra ben
* bra typ
* vettigt pris

Har funderat på Nobel och New Balance. Fler förslag?

Sv: Hingstförslag till Cortez-sto önskas

Ditt sto har väl en avkomma E.Lasandos? Varför inte prova honom igen? Jag är spekulant på ungen :angel::D

Jo, hon har en e Lasandos. Jag betäckte också med honom ett år, men den ungen fick vi ta bort tidigt. Jag är lite tveksam till hur säljbart det är? Och så är jag rädd för att han ska sänkas, men det är kanske obefogat?

DU kan ju få tinga den nu :angel:.

Inte intresserad av Fighting Alpha? kanske går att förhandla till sig levande föl?!?:bump:

Baltimore 1178 tycker jag är fin!! :love:

Fast jag vet absolut ingenting om avel, vet inte vad som passar & inte! :)

Men han är väldigt tjusig iaf! :D

Jag gillar Baltimore jättemycket :). Tror dock att det är svårt att förhandla om levande föl-avgift där, men det kan ju vara värt att prova.

Tänkte också säga Fighting Alpha, där har du ju L-blodet!

Click and Cash har super typ och ett väldigt fint språng. New Balance verkar folk mer och mer få upp ögonen för. Men min absoluta favorit är Emmerton, med sonen Niveau som alternativ.

Hade inte tänkt betäcka henne i år men jag fattar inte riktigt varför...

Hon är e Cortez - Gaston - Jarramas, elitpremierad liksom sin mor. Mamma till bl a Lemag (e Leuthen I, segrar 1,50) och Landstern MB (e Landlord, vann BT 2006).

Har i år föl e Cyrano dB, kanonsnygg! De senaste två åren har hon fått fina avkommor e Lucky Point. Funkar ju bra med Landgraf-blod såklart :).

Det jag vill ha är:

* dokumenterad hoppförärvning alt trevlig nygodkänd
* levande föl-avgift (är ett måste eftersom jag ska betäcka 3 till varav 2 på 45 och 90-dygnsavgift, brukar dock gå att förhandla sig till levande föl-avgift ibland)
* bra temperament
* bra ben
* bra typ
* vettigt pris

Har funderat på Nobel och New Balance. Fler förslag?

Finns det inte möjlighet att förhandla sig till levande föl på Hippo Essentia? I mina öron låter Lucky Point som en hingst som passar på många plan, varför inte fortsätta med honom?

Med Fetcher N så prickar du in allt kan jag tycka och dessutom blir det linjeavel på Cortez, det blir kanske lika bra som linjeavel på Cor de la bryere?

Torneschs avkommor verkar bli bra..

det var nog mina bud nu..
/U

LP är bra men jag vill gärna variera mig lite.

Fetcher är intressant, men vågar man lägga Cortez så nära?

Tornesch har jag tittat på till ett annat sto men tycker han är för dyr faktiskt.

Carland då? Han kommer ur samma stofamilj som Cortez. Jag har sett väldigt intressanta unghästar med den kombinationen...

LP är bra men jag vill gärna variera mig lite.

Fetcher är intressant, men vågar man lägga Cortez så nära?

Tornesch har jag tittat på till ett annat sto men tycker han är för dyr faktiskt.

Last Liberty ligger bra till på blup. Vem finns det mer..
Jag kan inte svara på Cortezlinjeavel, men det kan vara värt att undersöka :)
/U

Mitt förslag är Iowa, står på FAI visserligen men kostar inget förutom 10.000 för levande föl. Såg att det finns 6 st i denna kombination i Blup , 3 av dom har väldigt kända ägare....

Jjag håller med om lasandos att det borde vara bra om du var nöjd med förra o ditt sto har bra temperament. jag vill oxå ha! :) Intressant egentligen vad Lasandos har fått för ston med tanke på att flera blivit svårklasshästar men ej så många tävlar högt. Har han betäckt mkt lokalt "bara"?

Men Clicken o Empire är ju aldrig fel men hur ser hon ut? typ? gångarter?

Har du bild på henne?

Camilla

intressant!! Iowa är en MKT intressant hingst!!

Kanske hans fertilitet är bättre...kanske borde prova nästa år om man har ett sto som är kompatibelt...

Hon är av äldre modell men inte särskilt grov (40% xx). Hennes avkommor har fått bra typ men så är de alla efter hingstar med bra typ. Rör sig ordinärt med 8 på galopp.

Mitt förslag är Iowa, står på FAI visserligen men kostar inget förutom 10.000 för levande föl. Såg att det finns 6 st i denna kombination i Blup , 3 av dom har väldigt kända ägare....

Iowa är en riktigt spännande hingst! Hade gärna använt honom på lämpligt sto.
/U

intressant!! Iowa är en MKT intressant hingst!!

Kanske hans fertilitet är bättre...kanske borde prova nästa år om man har ett sto som är kompatibelt...

Vad jag har förstått är hans frysta simmare av mycket bra kvalitet. Av de 7 ston som använt hans frysta i Sverige har det registrerats 5 föl.

ok, hm..vad har jag fått det ifrån? att han skulle ha dålig fertilitet?

Varför använder ej fler honom då?

Jag hade användt honom i år om jag vetat att han hade bra fertilitet..o dessutom levandefölavgift.

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om honom till denna: Elit-prem, 163 cm e Cortez u Elit-sto (Gaston – Jarramas) Helsyskon i svår hoppning (exp USA)...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Tant Gredelin
·
Avel Jag ska eventuellt skaffa ett sto e Pentagon- Landlord- Maraton och jag har redan börjat fundera lite på hingst till henne om det blir...
2
Svar
31
· Visningar
2 812
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka