Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag googlar tydligen inte tillräckligt bra, hittar inget om hingsten Oldenburg, men jag hittar flera oldenburghingstar.. Någon som kan berätta lite om den hingsten?
/U
Initially named Imperial, renamed Oldenburg when imported to New Zealand. Oldenburg: Royal Dutch Warmblood Stud Book Sires 260. Selection Commission (yearly event for stallions) After they have passed one hundred day test. A piece from his 1979 performance report: Playful Loving intelligent stallion with good disposition, Friendly honest and alert, he excels at jumping, great ability, very good technique, agility and good eye for the jump, more than able talent for dressage. Great talent for show jumping and very great talent for cross country. At School Performance Test (100 days) 9.5 Jumping 9.5 Cross Country 10 Free Jumping Highest mark Young stock show agility free and supple movement, Plus Classy type with expression coming from 9% Arab from his Sire, who has renowned French Anglo-Arab lines. Oldenburg was bred in Germany and was named Imperial so was a registered Oldenburg, he is by Inshallah. He stood at stud in Germany at Georg Vorwerk\\\'s stud in Cappelin, Germany after he passed his German performance as a 3yr old finishing top of his class. In 1979 Oldenburg was bought by Jan Brouwer in Holland he was 6yrs old and had to go through the selection process again to be registered with the Dutch Studbook, where he also topped the class. He was registered with the German Oldenburg studbook as IMPERIAL. Oldenburg (AKA Impy) competed in eventing and showjumping finishing as a grade A jumper. He left many very good horses such as: Zucarlos competed at the olympics for Canada in showjumping. Bantus evented in the German team at Stockholm at the world games. He had sons a stud in Holland. A daughter was grandchampion at Washington breedshow and reserve champion of USA. Impy has become a top sire of broodmares in Holland and now grandchildren are competing at the highest level. Impy had a super temperament and was lovely to ride and exciting to jump even if he was old when he came, he was so elastic. Oldenburg progeny are top performers with Class and Precision. 1988 13th Dressage championship in U.S.A Great Zucarlos Ridden by Jay Hayes was in the VOLVO WORLD CUP final Ronaldo Ridden by Sharon White www.go-ronaldo.com
Hästmänniskan
Lång titel men också en bra sammanfattning.
Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Kläder & Bli fin Jag använder också ricinolja. Tar på med tops och duttar ut det. Blir det för kladdigt så använder jag en fransborste för att jämna till...
Hundträning Samma här! Om det ens är en gång var 3e månad😅 när vi är på träning/tävling och möter massor med hundar är det aldrig några problem. Men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.