Hingsten Monaco

Här finns stam och bild på Monaco 602!

Monaco föddes 1976 hos Göran Stenström, Strängnäs, och köptes som föl till Flyinge. Han togs ur aveln 1992. Jag vet inte varför, men gissar på att han inte uppfyllde förväntningarna. Han var fux med bläs och 4 vita fötter, 165 - 22 cm.
Monacos exteriöra utlåtande var: Stark hingstkaraktär med god resning. Lång, väl ansatt hals och djup bog. Harmoniskt benad. Något utåttåad höger fram. Utmärkt skritt med stort övertramp, goda travrörelser.
Bruksprov: 3,5 år (4,5 år) gång 667 (857) hopp (6).

I hingstkatalogen från 1991, den sista han var med i, hade Monaco en avkomma i msv körning.

Hej!

Jag red o körde en häst som var efter Monaco. Han kunde typ inte galoppera rent utan korsgalopperade. Jag tyckte ändå om honom fast såklart blev vi retade; "Ska du o Mio inte galoppera nu då!" Så jag galoperade sällan. Blev mest lunk i skogen oxå. Nu är han borta, blev halt, han blev nog såld. Han hade tävlat Msv körning.
Vad heter din favorithäst?
Jag vet inte något om Monaco... men kanske får veta lite nu.

M. v. h. Lisa

Hon heter Manilla, ganska lik honom (Monaco), ca 150-155 i mkh hoppar asbra men hon har humör :crazy: :love: :D
Tyvärr e hon ridskolehäst och ganska elak i spiltan om man är rädd så att säga.
Har bild på henne men inte på internet tyvärr.
Inte helt lättriden och har sina små hyss men har man fått hennes förtroende går hon jättefint.

Tack för svaren :banana:

Har haft ett sto e.Monaco-Dragon.En "guling".Mkt bra hopphäst i sin glans dagar.Tävlad 1,30 hoppning med kapacitet för mkt mer.Sålde henne för hon blev för bra för mig....En trevlig häst även att hantera ,transportera mm.Saknar henne...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII