Hingsten Mackay

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blicken
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blicken

f 1979 e Pegasus 424 u Ellionor 10336
godkänd i danska Palominoförbundet, avelsvärderad i Sverige. Finns i Skånesfagerhult, Axell´s Palominoavel.
Någon som vet något om honom eller stället där han finns?

Tack på förhand!

/Lina

Det var en tråd om honom för inte så länge sen där jag skrev om hur han bedömdes när han godkändes i Danmark. Har för mig att det inte var så lysande...

Har varit där själv (i annat ärende) och blev då förevisad hingsten. Inget som imponerade måste jag säga. Ful och oproportionerlig!

Nog för att han är godkänd i danska palominoavelsföreningen...men han står som inaktiv! Ägaren har inte betalt medlemsavgiften de senaste åren (står så på sidan).

Han är ännu ett exempel på en hingst som inte har något vettigt att tillföra aveln, förutom sin färg.

Skulle kunna berätta mer om både stället och ägaren. Men jag avstår från att göra det så här allmänt.

Jag tycker att det är synd att det inte finns någon isabellfärgad hingst i dagens halvblodsavel, men tycker absolut inte att man ska använda en vars övriga egenskaper inte håller tillräckligt hög kvalitet bara för att han har en vacker färg!

TACK Trassla!

Fortsätt diskussionen i DEN tråden, det räcker gott med EN tråd om varje hingst!
*låser härmed den här tråden*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur