Hingsten Luxus!

Casper

Trådstartare
Hej!
Vad tycker ni om hingsten Luxus?, finns det ngt som träffat honom o vet hur han är i temperament osv.
Sj tycker jag att han är vacker men har ju dock bara sett bilder på honom.

Nån som har ngt att säga om honom?:)
 
Sv: Hingsten Luxus!

Uppfödaren och den nuvarande ägare finns här på buke.;)

du kommer nog få en del svar, personligen tycker jag det är en jättefin hingst!
 
Sv: Hingsten Luxus!

Precis som Charlotte säger så finns både ägaren och uppfödaren av honom här på buke.
Eftersom han är en 07:a så har jag följt honom i våran tråd om 07: orna och min bild av Luxus är att han har ett mycket trevligt temperament och är väldigt samarbetsvillig.

Sök på Luxus CML så hittar du hans hemsida och blogg om honom:)

Men han är i mina ögon en riktigt fin och trevlig hingst!
 
Sv: Hingsten Luxus!

Va roligt!!!
Hoppas dom kastar sig in i tråden då :laugh:
vilken typ av ston kan han passa till?
 
Sv: Hingsten Luxus!

Eftersom reklam och marknadsföring inte är tillåten på detta forum ska inte en hingstägare diskutera sin egen hingst i en tråd.

Görel - moderator
 
Sv: Hingsten Luxus!

Såg bruksprovet del 1 förra året, hade honom som klockren dressyrhingstfavorit. Ser jättetrevlig ut.

Som sagt nu får ju inte hingstägare eller uppfödaren skriva här men tror inte du hittar så många som "pratar skit" om honom ;) de flesta va väldigt positiva till honom både förra året (då ju ej godkänd) och i år :)
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag har alltid varit kär i den hingsten! Har också följt honom både på hans hemsida och sen genom tråden om 07orna, och han verkar ha ett underbart temperament och vara otroligt samarbetsvillig och trevlig! Han rör sig mjukt och fint och verkar ju även hoppa riktig trevligt. :laugh:

*Sitter och önskar att jag haft en tjej att betäcka i år...*
 
Sv: Hingsten Luxus!

KL

Jag gillar Luxus! Dels är jag svag för färgen och teckningen (jag vet att man inte ska bry sig om det men, men :o :D), men framförallt är han en kandidat eftersom han verkar ha ett fantastiskt psyke och en fin ridbarhet. Jag vill tillverka en häst som "alla" kan rida. Funderar på honom till mitt Flemmingh sto:

1329512049_resized.jpg


1329511833_resized.jpg


Jag vill ha en hingst med kortare rygg och framförallt en bra trav. Stoet har fått massor beröm för sina fantastiska bakben och har en fantastisk galopp. Kan det passa tror ni? Har fler tänkbara kandidater till och i år kommer det vara prislappen som styr om jag ska betäcka henne eller inte. Fundera kan man ju i alla fall göra :laugh:.
 
Sv: Hingsten Luxus!

kl
Han är en av kandidaterna till vårt Faustinussto om hon ska betäckas nästa år.:)
Det jag klurar lite på är om han är inåttåad och isf hur mkt? Har för mig att det stod ngt om det men jag kan ha förväxlat honom med ngn annan, var flera gångartshingstar som var ngt inåttåade.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag planerar att åka till Eklunda på visningen på fredag, kan återrapportera därifrån =)
 
Sv: Hingsten Luxus!

kl.

Jag träffade honom på bruksprovet eftersom jag fotade honom, och han var nyfiken på sin omgivning men väldigt lugn, mkt trevlig som individ. Han verkar vara ganska komplett, med en lite svagare galopp än sin andra gångarter. Dock bra nog för de flestas behov. Jag gillar att han har kadens, många hingstar ska ju vara så lätta o bara sväva fram, inte riktigt min stil, jag vill att de ska jobba genom ryggen, så som Luxus.

Lägger ut kortet jag tog på honom

424798_10150602566795748_747485747_9196478_147569457_n.jpg
 
Sv: Hingsten Luxus!

Om jag hade haft kvar mitt sto så hade Luxus faktiskt varit mitt förstaval att använda. Mest på grund av att hans temperament verkar helt fantastiskt och att han verkar otroligt snäll och att han inte kräver ett superdunderproffs på ryggen för att visa sig bra. Dessutom har han jämna fina gångarter och hoppningen sköter han också med den äran:).
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag planerar att åka till Eklunda på visningen på fredag, kan återrapportera därifrån =)

Jag var också där :) kan lägga in filmer+bild lite senare när jag fått över dem på datorn om det är av intresse? :D Han verkade väldigt cool och trevlig :) sen var han ju snygg också :love:
 
Sv: Hingsten Luxus!

Luxus CML är en fantastiskt trevlig person. Han är enkel o klok - o det beror nog både på att han har det i generna o att han är så väluppfostrad.
Jag har känt Luxus sedan han var åring o alltid uppskattat honom för hans coola sätt att ta sig an omgivningen. När han godkändes i Oldenburg förra året var det naturligt att jag använde honom till mitt sto - det hade jag redan beslutat vid förra bruksprovet. Nu ser jag fram emot att mitt kolsvarta Mastersto fölar i maj. Ni som funderar på att använda honom kan alltså snart se föl efter honom!
Luxus rör sig utmärkt o är en mycket komplett hingst som jag tror passar för många ston som behöver bättra på exteriör o kanske också interiör.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Flunsan förhindrade att jag åkte på visningen.

Men ju mer jag hör om Luxus desto mer impad blir jag. Jag har följt honom i 07:nas tråd ett tag. Hade en 07:a som jag fick ta bort och han jämfördes med Luxus och man menade att min häst inte var något dressyrämne. Redan då hade jag på känn att han skulle bli godkänd hingst om han fick rätt förutsättningar.

Jag har inte tänkt betäcka i år utan om några år egentligen, men jag ska ta mig en ordentlig funderare, jag spår honom en lysande framtid och om några år kommer priset för att betäcka med honom inte länder vara så lågt. Det skadar ju inte att han kompletterar mitt sto mycket bra. :)
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag gillar luxus CML så mkt. Fin färg och tecken. Jag vet inte hur ser ut hans föl.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Ja han verkar vara en hingst som jag gillar mer och mer!!
Roligt med så många goda ord för honom =)
 
Sv: Hingsten Luxus!

efter att ha sett Luxus både på förra bruksprovet och årets så är min uppfattning att han nog blir väldigt matnyttig i avel och en hingst som kan lämna avkommor som de flesta kan rida på. Kanske blir han inte den som får flest avkommor i GP eller högst blup, men om hans avkommor liknar honom själv kommer deras ägare lkunna ha mycket kul med dem.
Det är den känsla jag fått av det lilla jag sett av honom. Jag gillar honom och blev jätteförvånad att han inte rann igenom bruksprovet redan förra året, eftersom han är så "jämn" i sina egenskaper - inget riktigt dåligt och kanske inget "på topp" heller, men jämnbra.
Att jag sen troligen inte kommar använda honom är en helt annan sak och det beror på att mitt avelsmål är annat än dressyrhästar.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Willys
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp