Hingsten Catch It

B

ball

e. Casall-Locato, är det ngn som har koll på honom ?
Ev. såg honom i Neumunster förra året ? Jag funderar på om det kan vara ngt att betäcka med. Han finns på Stuteri Ask. Har ngn inne på forumet erfarenhet av deras seminskick ?

Sv: Hingsten Catch It

Vad ska du betäcka för sto och hur ska du registrera avkomman? Det här är ju en ung hingst som fortfarande inte gjort ngt bruksprov och därmed väldigt oprövad. Han verkar dock vara superfin, så på ett äldre prestationssto skulle jag våga prova.

Eklunda är importör på flera andra av Stuteri Asks hingstar, och där finns ju hur mycket rutin som helst, så frågan är hur kvalitén ser ut på en så ung hingst och hur det klarar skicken, det vet ingen förrens säsongen är igång man börjat skicka långt på honom!

Det är ett äldre sto ( Landgraf-Ahorn Z ), så därför är jag sugen på att prova ngn yngre förmåga. Har du sett honom själv, eller bara hört att han ska vara fin ? Du kanske har ett alternativ, på trevlig ung hingst ? Det får inte vara för struligt med skick osv. Och ett bra temperament är mkt viktigt.
Catch It temperament, är det ngn som känner till det ?

Jag såg honom i Neumunster förra året.En jättefin häst med ett superfint hopp-men som sagt han är helt oprövad då han inte gjort bruksprov än.Det hade ju också varit ett plus att se honom under ryttare då det ibland är stor skillnad på löshoppning och uppsutten hoppning.Och ska man regga i Sverige blir det grå papper eller så får man betala 8000 för att ASVH ska kolla på honom.Det skulle ju gå att regga i Holstein men då måste man åka dit med sto och föl.

Jag tror han är anmäld till DVs bruksprov ,så blir han gk där behöver man ju bara åka till DK och då blir papprena gröna :idea:

Stuteri Eklunda har honom i programmet. Med reservation, antagligen för att han ska bli gk i Danmark gissar jag.

Liknande trådar

Avel Tillbaka här efter ett års frånvaro. Blev för jobbigt efter att jag förlorat min första uppfödning som var mitt nuvarande avelssto och...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: grimman
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 052
Senast: shia
·
Kropp & Själ Vet inte hur pinsamt detta kommer vara, men riktigt mycket. Ni behöver inte svara någonstans men skulle varit sjukt skönt att äntligen...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 194
Senast: Silkisif
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka