Hingstboken 2009?

Ploppi

Trådstartare
Hej,

Har för mig att jag har sett nåt om att det ska produceras en hingstbok för SWB för 2009. Jag har sökt men kan inte hitta nåt på näten. Jag kan ha sett det i Falsterbo, ev i ASVHs monter, i somras.

Är det nån annan som har mer info? Är tanken att producera en motsvarighet till "Ausgewählte Hengste" som kommer ut i Tyskland varje år? Kommer den att innehålla mer/annan info än Ridsports hingstkatalog?

Hälsn Ann

Sv: Hingstboken 2009?

Ja en svensk motsvarighet till Ausgewählte...dvs ges ut privat, de som vill ha hingst med får betala (=ej alla med) och samma typ av info.
Kommer till jul. Utges i samarb med Hippson, sök där.
Mest komplett och officiell info om SWBhingstar hittar du väl numera på blup-sidan. Men boken blir säkert läcker, som den tyska.

Sv: Hingstboken 2009?

Jag har fått förfrågan om "mina" hingstar vill vara med.

Precis som Ranunkel skriver är det en privatutgiven bok och tanken är att den ska vara ungefär som Eylers "Ausgewählte".

Jag fick häromdagen ett par provsidor för att se hur det kommer se ut (bla på Cagancho och Don Primero). Det är fantastiskt snyggt gjort!! Däremot så står det inte så mkt info om hingstarna. Absolut inte så mkt som Ausgewählte som har jättemkt info om möderne osv.

Vi har inte än tagit beslut på om hingstarna ska vara med. Det handlar om ca 10-12000 kr/hingst...

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 884
Senast: pastejja
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 794
Senast: athena
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 150
Senast: Mayaanna
·
Avel Är det nån som känner till dessa hingstar? Royal Highness, f 00 e Regazzoni u Dorain e Dream of Glory - Welmeyer - Lanthan - Argentan...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka