Hingstbeteende

C

Casey

Har en valack istallet. Har tänkt prova nåt och har kikat i andra trådar och hittat D&H Stroppy Gelding, Hilton Regulate och Equimins Temperamental Liquid Herbal Tincture men samtliga innehåller valerina (dopingklassat)! Hur gör man:confused:? Han är ju tävlingshäst och därför kan jag inte ge honom något som är dopingklassat. Finns det något annat?

Tycker det är konstigt att Dodson & Horrell har valerina i sin örtblandning eftersom de säger att deras sortiment inte innehåller något dopingklassat :(.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingstbeteende

Jag har ett produkt blad från D&H och där finns inte valerina i Stroppy Gelding.
Den innehåller; Frossört, kamomill, humle, passionsblomma och citronmeliss.
Gå i på http://www.brogaardenisweden.com/
Och då kan du ju kontakta dom och fråga om du ändå är osäker
Men om hästen blev kastrerad så sent så kan han vara hingstig länge kanske till och med resten av livet, så det är väl bara till att stå ut eller sälja (om nu inte örterna kommer till att hjälpa.)

Konstigt! Jag sökte på Google och då kom Brogaardens hemsida upp och där stod: Stroppy Gelding- Örtmix för valacker med ett oönskat hingstbeteende. Ingredienser; Kamomill, Humle, Passionsblomma, Citronmeliss, Valeriana.

Hemsidan är kanske inte uppdaterad på ett tag... Dom har kanske tagit bort valerina sen det blev dopingklassad?!

Såg det också:confused:
Kontakta dom är nog säkrast:angel:

Är han skuren så sent är det nog troligt att du får leva med dom konsekvenserna(precis som jag). Vad som har fått min att relaxa lite är magnesium-överdoserat. Se bara upp med urinstensrisken, jag brukar salta lite extra så dricker han riktigt ordentligt och då kissar han oftare, alltså står urinen inte i blåsan så länge.
Lycka till!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka