Cut3Leo

Trådstartare
Hej! :idea:Berätta allt ni vet/länka till om dessa tre hingstar:
Gärna video!

-Firenze (Florestan-Donnerhall)
-Bocelli (Don schufro-Bernstein)
-Laurin (Skimmelhingst som tidigare fanns på Askös hemsida.

Tack så mycket!
:bump:

Sv: Hingstar!

berätta gärna vad ni vet, men länkar hoppar vi över... :idea:

*pekar på forumreglerna*

//moderatorn

Firenze är en 3åring som gick svenska bruksprovet i år men inte blev godkänd.
fick 88888=40 p exteriört, 55 i hoppning och 8788 i gångarter. Omdömen etc kan du hitta via equipes hemsida.

Jo, vad jag förstod var där en del som blev lite förvånade när han inte blev godkänd. Jag var själv på plats och tyckte han såg rätt trevlig ut, men jag är så långt ifrån expert man kan komma :angel:
Utvecklas han på rätt sätt är det kanske möjligt att han blir godkänd som 4-åring. :)

Jo, vad jag förstod var där en del som blev lite förvånade när han inte blev godkänd. Jag var själv på plats och tyckte han såg rätt trevlig ut, men jag är så långt ifrån expert man kan komma :angel:
Utvecklas han på rätt sätt är det kanske möjligt att han blir godkänd som 4-åring. :)

Han var verkligen en snygg häst men jag tyckte inte han hade tillräckligt elastiska och bra gångarter. Jag skulle inte välja honom för att förbättre gångartera iallafall. Men jag vet att en del tyckte att han borde ha gått igenom.

Maria

Laurin 966 född 1985, ur avel 2005.
Info om Bocelli finns på Gränsbos hemsida.
Laurin verkar som hingst i Norge idag. Han är premierad ELIT där och har även fått en godkänd son där ue. Billion xx.

Laurin lämnar avkommor som är stora, samarbetsvilliga, lättlärda och hinderkloka. Han är av en längre modell och jag skulle inte lägga honom på ett lågställt sto. Har sett ett tjugotal avkommor.

Har själv ett fyraårigt sto efter Laurin vars temperament många blivit imponerad av. Inför nya uppgifter som hon inte förstår väljer hon alltid att stanna kvar och vänta på "stöttning". Kunde därför köra in henne som ettåring (dra stock,rockard) rida in henne som tvååring och hoppa in henne som treåring - allt under lekfulla former med låga krav. Tyvärr har hon växt mycket ojämnt (vilket en del Laurin avkommer gör) vilket lett till många avställningsperioder, och jag valde därför pga av det och min egen graviditet att betäcka henne, i stället för att börja "arbeta henne på riktigt" under ryttare och för vagn. Hon har fortsatt att växa under dräktigheten och i samråd med veterinär har jag bestämmt mig för att betäcka om och ge henne ett "lugnt år till". Under lågdräktigheten skall jag skritta henne en del för vagn för att "härda" hennes skelett. Vet några fler än jag med Laurinavkommor som missar alla unghästevenemang pga av att de växer mycket och ojämnt. Det är ju inte hela världen ska ju ha henne tills hon blir 30 så vi hinner väl med en del sen :).

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 955
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 422
Senast: Pinus
·
Träning Hej! Jag tycker att det här med bakdel och framdelsvändning är så lurigt. Är nybörjare. Ridit snart tre terminer. Övar och övar men det...
Svar
4
· Visningar
1 540
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka