• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 398

Nougat

Trådstartare
Hej alla där ute!:) Vet någon om det finns någon stickelhårig hingst någonstans? Eller någon annan "udda" färg hingst?:idea:

Tacksam för svar!:banana:

Sv: Hingstar!

Finns det säkert!

Frågan är om den ska vara godkänd, och isåfall vilken ras du vill ha.

Eller är det bara färgen som är viktig?

glömde en sak , rasen spelar ingen större roll , bara mankhöjden är ca 140cm+ , ingen islandshästen

Oh! Verdi var ju riktig fin! :) Tack så myckert!. Vet du vilken färg avkomman skulle få om mamman var tex. Brun?

Men menar du att du ska välja hingst till ditt sto så kan väl inte färgen vara viktigare än ras o att hingsten kompleterar ditt sto gällande exteriör, prestationer, temperament etc??:eek: Ditt största avelsmål kan väl inte vara att få fram en häst med en speciell färg? Köp dig en då istället

Oh! Verdi var ju riktig fin! :) Tack så myckert!. Vet du vilken färg avkomman skulle få om mamman var tex. Brun?
Det finns en tråd som heter "vad kan det bli för färg på avkomman" eller nåt liknande, i den ska du ställa såna frågor :idea:. Du hittar den enklast via en länk i den nålade regeltråden överst på sidan!

Men menar du att du ska välja hingst till ditt sto så kan väl inte färgen vara viktigare än ras o att hingsten kompleterar ditt sto gällande exteriör, prestationer, temperament etc??:eek: Ditt största avelsmål kan väl inte vara att få fram en häst med en speciell färg? Köp dig en då istället

Joo, herregud! , sånt kollar jag ju också..:)

O.B.S. jag har ingen häst i dag , men om jag skulle vilja få ett föl någon gång i framtiden , så hade jag viljat prova tex. Verdi

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
Tillbaka