Hingstar tillsammans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gullan86

Trådstartare
nu vill jag höra hur ni gjort med era hingstar?
era vuxna hingstar går de själva eller vad har de för sällskap?

hur har det funkat för er med 2 vuxna hingstar av olika ras?
är det någon skillnad mot hur det funkat med 2 vuxna islandshäst hingstar?

har det alltid gått bra med en vuxen hingst och en liten hingst? till vilken ålder?

är det en fördel att låta dem lära känna varandra medans den ena är föl/liten?

Sv: Hingstar tillsammans?

Att ha två hingstar tillsammans, fullvuxna är väl inget man kan rekommendera. Vi har hingst i vårt stall, han går med vallacker höst och vinter, men under betäckningssäsong går det icke då är det för mycket hormoner som är i omlopp.
Det här kan vara väldigt olika, vissa hingstar kan bara gå ensamma för de blir enormt störiga under sommaren medan andra kan ta det lite lugnare.

Sv: Hingstar tillsammans?

Eftersom du redan har en likadan aktiv tråd om att ha hingstar tillsammans, här på hästhantering, låser jag denna tråd då du har fått fler svar i den andra tråden.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Joro253
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 693
Senast: Farao
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka