Hingstar som dött 2016

Tigertass 301 hittades död häromdagen. :(

Hur gammal blev han?

Chirlon blev 27 år så det är inte tragiskt som när det är en yngre hingst som har dött, men det tråkiga är att Sveriges äldsta hingstlinje dog ut med honom. Printonan xx kom hit 1906 så den var här i 110 år. Jag hoppas på en son till honom eller Master men vet att chansen till det är minimal:cry:
 
Åh så sorgligt!!!

Ja, dessutom från en ovanlig stofamilj. Bara två ston dräktiga i år. Mest synd förstås om ägaren som trodde sig ha många år med hingsten.

Fast det är alltid tråkigt när ett djur går bort, oavsett hur länge den funnits. Oerhört trist med Chirlon också. :(
 
Åh men nej Chirlon! Jag har en dotter till honom. Lite ledsamt fastän man visste att han var gammal.
 
Hittade en kommentar på facebook häromdagen, skriven av ägaren så jag antar att det stämmer, att Arrlik har dött.
 
Hittade en kommentar på facebook häromdagen, skriven av ägaren så jag antar att det stämmer, att Arrlik har dött.
Nej vad sorgligt! :( Har en Arrlik-avkomma i stallet, den mest personliga hästen jag träffat. Verkligen tråkigt att Arrlik dött men han blev ju rätt gammal åtminstone.
 
Hittade en kommentar på facebook häromdagen, skriven av ägaren så jag antar att det stämmer, att Arrlik har dött.
Jag åkte förbi deras stall häromdagen och frågade då min kompis om hon visste hur det var med A. Bra men han är ju gammal :(.
 

Liknande trådar

Avel Unghäststjärnan och travavelshingsten Tumble Dust har förolyckats efter en olycka i hagen, 14 år gammal.
Svar
9
· Visningar
2 681
Senast: Monimaker
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 767
Senast: jemeni
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 785
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp