• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Alva11
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 725
A

Alva11

Hej!
Jag har en bebis hingst hemma som går med sin mamma och ett ponny sto, hingsten är född i juni förra året och jag hade tänkt att han skulle få gå kvar med sin mamma till maj i år och sen ska han på hingst bete. Men nu till frågan: Kan han gå kvar tills han är lite mindre än ett år? När blir hingstar köns mogna? Jag vill ju inte att han ska betäcka ponyn! Han är Nordsvensk.
Tacksam för svar!

Sv: Hingst!

Jag skulle inte låta dom gå tillsammans.
Vet en häst som tjuvbetäcktes som ettåring av jämn gammal hingst (gick tillsammans). Hon fölade sedan som tvååring.

Sedan dess går stona och hingstarna för sig.

Har för mej att det är runt åtta månader dom kan bli könsmogna.
Att dom får gå ihop tills hingsten nästan är ett år verkar alldeles för riskabelt tycker jag.

Har för mej att det är runt åtta månader dom kan bli könsmogna.
Att dom får gå ihop tills hingsten nästan är ett år verkar alldeles för riskabelt tycker jag.
Det har mer än en gång inträffat att 8-månaders-grabbar har lyckats betäcka och göra stona dräktiga.
Jag hade inte haft dem ihop så länge som trådskaparen funderar på...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka