P

penna

Har en hingst som jag ev vill visa för halvblodsavel. Jag vill veta hur det går till och vem man ev tar hjälp av. Vill ha förslag på olika bra tränare i v.götaland, då jag gärna vill vara med för att se att allt går rätt till. Har dålig erfarenhet från förr. Kan rida själv men vill naturligtvis ha bra hjälp av tränare som också kan tänka sig att hoppa upp. Hästen ifråga är f.01 och är fullblod, betäcker idag naturligt. Och måste göra så. Har ni någon ni kan rekomendera ?

Sv: hingst

Du kan antingen visa hingsten vid bruksprov nästa år eller senare få honom godkänd på prestation. Det är bara 3-, 4- och 5-åringar som får göra bruksprov, äldre hingstar måste ha presterat något.

Hur gammal är hingsten? För att få ett hum om vad de tycker om honom kan du visa honom på rådgivande bedömning som avelsföreningarna arrangerar. Annars så är ju bruksprovet en rätt dyr historia.

Är han visad som föl eller på nåt annat sätt så du fått honom bedömd?

Öhhhhh.... :eek:

Läser numera alltid som en kratta och missar halva inläggen.

Farligt att sitta på Buke på jobbet! :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 503
Senast: Brynja
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat