kskemilie

Trådstartare
Halloj! Någon som har erfarenheter eller vet nått om Stravinsky xx?!

En underbart vacker hingst!

Önskar alla relfelxtioner!

Jag har ett sto snart 19, vill veta om nån har erfarenheter av att avla på lite äldre ston? hon är pigg frisk och har haft ett föl hos tidigare ägaren, jag har haft henne i 9 år och hon har aldrig varit sjuk i särskilld bemärkelse, underbart söt efter, strauss- paroll herigen.. reflektion?

Annat bra tips på ädel hingst som ger stora avkommer är välkommna!

Tack på förhand!
//EMilie :bump:

Sv: hingst!

Jag såg Stravinsky i Danmark för många år sedan i Herning under deras kåring. Han var med i kringklasser i dressyr och jag har för mig att han var med i någon uppvisning också. Han såg himla fin ut och verkade ha, vad jag såg i stallet i alla fall, bra temperament. Har nog ett eller ett par foton på honom fast av ganska dålig kvalité.

HEj va roligt att hör att du också gillar honom! jag vill gärna ha bolder om du vill skicka?!

Mvh EMilie

Jag gillar också det jag sett av Stavisky, sett ett par avkommor i Danmark, försökte betäcka med honom förra året men fick inte dräktigt:( och gör nog inte något nytt försök i år, tror det stoet får gå till Metall istället, men inte bestämt hundra, ska spana på honom på söndag...

snygg hingt...sett ett par avkommor på video-som dock inte imponerade på mej.Men behöver se fler avkommor innan jag får en riktig uppfattning om vad han ger.

hej, va konstit, hmm otur ju! Men annars ska han ju ha en hög levandeföl siffra! :confused:

men vart ska du se honom på söndag?!?

Mvh EMilie

Stravinsky ska visas i Cloppenburg, Tyskland på lördag. Han är alltså fn inte i Sverige, utan kommer hit i slutet av april igen.
Bilder på honom och avkommor finns på hans hemsida, vet inte om det är ok att jag lägger ut en länk här? www.stravinsky.dk

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
P
Avel Jag ska betäcka mitt sto för första gången. Har läst hingstkataloger och surfat på nätet för att hitta den perfekta hingsten. Det finns...
2
Svar
31
· Visningar
2 721
Senast: PansParis
·
E
Avel Ja då hände det som inte fick hända. Ponnyn lyckas skada sig på tävling så illa att det troligen är ett års vila/rehab innan hon blir...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Emzsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka