• Avel
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

Är det någon som vill föreslå en bra trav hingst som lämnar trevliga och bra avkommor? Har "fått" ett sto som jag ska få betäcka och sedan behålla fölet! :bow:

Tror nog att du har hamnat på fel forum :p
Men sedan får du nog utvidga din fråga.
Vad skall hingsten få kosta?
5000 eller 50000 kronor?
Vad har stoet för stam???

AM

Jag skulle inte föreslå Turbo då han ofta lämnar skarpa nerviga avkommor...dom har svårt att tåla tävlings stressen...
men dena tråd hamnar nog snart på hingstsidan...
Jag skulle som nafa vilja veta stam och ung vad för pris du tänkt dig...

Hallå där martha :p jag tänker ju behålla min lilla Turboflicka som vi fick förra året :love:. Kommer hon att se ut så här när vi kommer ut på banan tro :bump:
galopp galopp galopp :rofl: :rofl: :rofl:

Starchip Entrprise lämnar väldigt trevliga avkommor med stabilt psyke.
(är naturligtvis partisk eftersom jag har en själv ;))

Allvarligt talat håller jag med nafayette.

1) Man måste veta vilket sto du har (både blodsmässigt och som individ)

2) maxpris på hingsten

På "blodbanken" kan du säkert få mycket hjälp www.blodbanken.nu

Det är ju ganska svårt att rekommendera hingstar utan att veta vare sig stoets stam och storleken på din plånbok.. :p

Men Meadowbranch Lucky är en fin hingst som lämnar trevliga avkommor, har en intressant stam och ligger bra i pris.. :love: :)

När det gäller Starchip så får man nog först ta och kolla märrens framställ.
Det där med X-benta ungar är ju inte så kul...
Men i övrigt så är dom helt underbara!! :love:
AM

Ja, det är ju viktigt att veta vad man ska titta på och se sitt sto med kritiska ögon (inte alltid så lätt).

När det gäller Starchip kan det även vara bra att inte ta honom på ett alltför stort och tungt sto.

Som sagt .......det är helt omöjligt att rekommendera någon hingst utan att veta mer om stoet :)

giant chill lämmnar hyffsat och han är inte så dyr heller!
Gidde palema är ju läcker liksom express lavec :d

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30