• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Peluso
  • Startdatum Startdatum
P

Peluso

Nu ska jag inte betäcka (än? :D) men det kan vara kul att höra vad för hingst ni tkr passar till ett sto på 156cm, mörkbrun. Envis. Hoppar hur bra som helst (kvick, rädd om sig och bra teknik). Rör sig mkt trevligt. Ganska "skygg" och rädd av sig. e. Magritte - Abbé.
Om man vill ha en avkomma som kan hoppa å inte är lika liten å helst inte lika hetsig i temp. :smirk:

Vad har hon för extriöra fördelar och svagheter?
Har inte 100% koll på hopphingstarna med det låter som du vill ha en hopphingst som ger storlek och har bra temperament.
Feliciano? Fast vet inte om han nedärver storleken... :o. Finns många andra här som säkert har mycket mer kännedom om vad som passar... :smirk:

Szkopul kanske... skulle kanska kunna lätta upp endel. Har ju egna meriter till 1,60 i hoppning, ädel i typen och har bra psyke. Är dock bara 1,66 själv har jag för mig.

Allt för ädel vill jag int eheller ha iofs :D Sen gärna större (högre). Men han e jäkligt fin.

Cagliostro??? :idea: Han är stor så det räcker för flera! :eek:
Ganska läcker också tycker jag :d
Fast han är visserligen också ganska ädel (gillar ädla hästar)

Cagliostro verkar ju ge höjd till sina avkommor.
Trevliga är de med. Och "räven" Lene har väl aldrig ägt en dålig hingst!

Aerline tror jag skulle passa henne bra med.
3 års stoet e. Aerline som gick i täten på Grevagårdens test, är bland de mest kompletta ston jag har sett.
Exteriört, rörelser, hoppkapacitet och såg otroligt cool ut.
Det kan ju tänkas att Aerline sätter lite mer gång än Cagliostro?

lycka till!

Hon har en trevlig gång iaf så d vore väl inte fel å behålla den. Får se om d blir nåt för i framtiden :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Fannybadh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023