Hingst tips.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gogglen
  • Startdatum Startdatum
G

gogglen

Min väninna ska betäcka sitt ny-inköpta avelsto nu i vår och hon är lite vilsen bland alla hingstar.
Stoet är B-prem, tillhör stofamilj 5, Ganesco-Indus-Lanciär, har gått som avelsto hela sitt liv och därav inte presterat något själv. 163 cm hög, brun och trevlig modell exteriört.
Avkomman skall användas till dressyr, och gärna en hingst som lämnar lite större storleksmässigt.
Det finns tyvärr ingen direkt info om hennes tidigare avkommor.
Några hingst tips? :)

Sv: Hingst tips.

Briar! :love: Han lämnar ofta stora avkommor + att han är svensk stammad, som stoet! Jag skulle absolut betäcka med denna hingst som jag fick chansen. En underbar tävlingsindivid och dressyrhäst. Dock säger endel att hans avkommor kan blir skarpa, men det variera såklart ;)

Kan ju bli lite mycket Ganesco med både Briar och Okenaos för den delen.

Senast ändrad:

Om man tittar på stoets tidigare avkommor så verkar Warsteiner vara den hingst som passat henne bäst. Den avkomman verkar kunna uppfylla alla önskemålen både med storlek och dressyregenskaper.

Briar! :love: Han lämnar ofta stora avkommor + att han är svensk stammad, som stoet! Jag skulle absolut betäcka med denna hingst som jag fick chansen. En underbar tävlingsindivid och dressyrhäst. Dock säger endel att hans avkommor kan blir skarpa, men det variera såklart ;)

Briar, intressant.
Jag kan nog hålla med om att endel av hans avkommor blir "skarpa" för jag har själv en valack Briar-Martini-Utrillo, och han trottsar mer än gärna, är envis som en åsna, och är väldigt typisk "när katten är borta, dansar råttorna på bordet" :devil:
Känner även en annan som har en Briar avkomma som också gärna trottsar.. Så det kan nog mycket väl stämma.. :rofl:

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka