Hingst-tips på Sto e: King Marco ee: Irco Marco

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Paulsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 516
Sv: Hingst-tips på Sto e: King Marco ee: Irco Marco

Och Pilotblodet brukar även det kunna bli skarpt. Fast väldigt bra hästar. Det beror ju på vad man tänkt med avkomman. Men om man är osäker på QE-blodet pga detta så tror jag inte Pilotblodet är lättare. Har träffat många QE-avkommor och de brukar vara säkra på sig själva, lugna, tryggga men kanske ibland lite bockiga. Som om de är så glada att de inte riktigt kan rå för det! Plus att de både rör sig samt hoppar bra.

Lite nyfiken bara.... Fölet tänker du behålla själv, eller??
Funderade lite på om Santa Cruz eller Careful skulle kunna passa ditt sto...

ja jag ska behålla det själv. blivande tävlingshäst är det tänkt

hade ett sto efter king marco som passade mig precis. sto utan att vara envis. vad jag fått höra från andra *kingar* är att de har super fin ridbarhet men kan hamna lite i nerförsbacke.
ta en titt på callaghan som jens fredricson rider eller som ovannämda quite easy som har lämnat flera fina hopp hästar(QE!) och super fina dressyr hästar Quite a Miracle:love: som oxå har irco marco som morfar...

Har sett flera fina avkommor i just kombination QE-Irco Marco.
Eller kanske hans ny-godkände son Easy Boy så får du ju Cardento blod också.. Inte så känd att ge gångartshästar men det blir nog en fin häst.

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
682
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 110
Senast: spagan
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
5 013
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka