Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!
*Lånar knapp*
Först vill jag be omursäkt för att jag Glömde ett ord där när jag skrev av hingstkatalogen! Det var absolut inte meningen, och jag utelämnade det absolut inte med flit. så tro inte det.
Jean-Pierre Dubois äger Fill V. Så står det i allfall i Katalogen. Det jag menade var ju som jag sa att jag inte vet nått om Spatt eller så.
Vad är skillnaden mellan uppdrivna
spattområden och "riktig" Spatt
Tror inte att Fill v är den enda som är parallelförskjuten i vår travavel. Inom halvlods aveln är det rätt många hingstar som är det. Fill V Betäckte hela
103 ston 2006. Rätt bra för att vara första året , eller? Han verkar då ha gått ner lite i år. men sommarna har ju bara börjat.
Nu fattar jag.
e lite seg ibland
Det första jag gör när jag får katalogen är faktiskt att läsa alla hingstars veterinära & exteriöra beskrivningar. Jag markerar dem avvikelser som gör att jag inte vill betäcka med dem. Lösa Benbitar åker direkt. Struntar i om det så är en elit hingst för 200.000kr eller en nykomling för 5.000kr. Tänker inte betäcka med en sån. Benbitar är ju hur ärftligt som hellst. Och jag vill dra mitt strå till stacken å inte betäcka med dem hingstarna.
Fast jag måste erkänna att mitt egna sto (den på bilderna) faktiskt är opererad för lösa benbitar
Förlåt!!!!!!!!!!!!!
Men mitt sto får bara ett föl om året (Max). en hingst kan få ett par hundra föl om året.
Dubbelmoral?? ja jag tror det. men man behöver ju inte göra saken värre.
Tycker dem ska låta bli att godkänna hingstar med Osteochondros! Det är inte godkänt i Sv. halvblods avel.
Men smaken e som baken! Mycket Delad
Är det nån som vet varför Fill v är ostartad. Har inte hunnit kolla de.
(Banker hall, Cooltrain, dexter frontline, Face of speed, fast photo, gentle star,
Going kronos, hövding lavec, jaded, jupiter hornline, Lindy lane, Luxury ås,
mack lobell, opal viking, red xing, rite on track, rotation, rydens sensation, san Pellegrino, trade balance, Victory Abroad,
Viking Kronos
Är några av hingstarna i Svenska avel med osteochondros/lösa benbitar/lösa benfragment/avlösning av hörnstödet i kotan!!! Obs vem som har vad orkar jag inte skriva)