Hingst till Mastersto?

Danaa

Trådstartare
958875743b001a760ac2c9d7a464e455_640_483.jpg

620d246f6b3e82c99a0d09585441adda_586_480.jpg

df3fe7811f8c9da4cdc8e67347625d10_628_599.jpg

http://www.blup.se/sv-SE/horses/105665-silvia-ii

Som rubriken lyder vad skulle ni valt för hingst på detta sto?

Sv: Hingst till Mastersto?

Vad vill du ha ut av avkomman?
Master och anglo låter intressant kan jag tycka, sedan blir det lite svårare när man inte vet vad som ligger sedan.
Enligt blup så ska benen vara den svaga punkten, ett arv från Master. Jag hade nog försökt att hitta en hingst som visar att han lämnar bra ben, det är ju ganska viktigt.
Svårt att gissa typen utifrån fotona, och den lilla beskrivningen. Har du bättre exteriörbild? Är hon visad? Hur är temperamentet? Tävlad? Egna styrkor och svagheter? Etc..
/U

Jag vill ha en tävlingshäst i dressyr.
Benen är hennes svaga punkt de stämmer mycket bra. Ska se om jag har någon bättre bild:) Hon är inte visad. Hon är tävlad upp till La, dock inte hennes starka sida då hon är lite speciell i tempramentet, svårt att slappna av, ser spöken lite här och var:) Hennes styrkor är gångarterna och jag gillar henne kroppsligt förutom benen då. Iår väntar hon föl med Black Coffee.

b62c9eab11a794950724b4bfdb9c61a4_640_426.jpg

62fe195b54f1c936fc2f71cae6edf368_640_496.jpg

Kanske en bättre bilder att se extriör?

Jag satte ju De Noir på ett Mastersto och är mkt nöjd. Kanske extra speciellt med tempramentet, han är en fantastiskt snäll hingståring som är mån om att göra rätt. Masterstoet är mkt trevlig ridningsmässigt men ahr en del hyss för sig hanteringsmässigt.

Han fick 9:a på typen men var rätt missväxt vid premieringen och rörde sig följaktligen som en kratta. Som nyföding rörde han sig dock riktigt bra, han har nu en fantastisk skritt och både traven och galoppen verkar komma trots att han är 4 cm högre bak....

Ja de kanske skulle kunna vara något, hur är han i sina ben? Jo har hört att de är rätt många masteravkommor som har temperament;) Finns ju många fina hingstar men de är svårt att välja:P

J har sett en del MYCKET trevliga hästar efter Rambo ue Master :)

Rambo vad är de för hingst? Den har jag nog aldrig hört talas om?:)

Han är fin i benen, tror enda anmärkningen var att han ha de något raka kotor fram. Vilket i vårt fall passade utmärkt då Masterstoet är lång och något vek i kotorna!
Fölet fick 8:or på benen på fölvisingen och ser för övrigt korrekt ut.

han e.Champan.Ägs av stall kilhult.GP-placeringar.Nedärver god exteriör o gång o mkt gott temparament o de avkommer jga sett hoppar trevligt oxå.Du får googla honom.

glömde säga att han har en trevlig godkänd hingst efter sig Hermes!

Ja då ska jag googla honom och kolla:)

Sar: De låter bra då mitt sto också har veka kotor, mycket kraftig vinkel mellan hoven och kotan, ser ut som kotan bär upp all vikt:P Kanske nått som Master nedärver?

Bocelli är nog inget dumt bud. Flash Dancer IM om du vågar linjeavla på Master, det har blivit bra förr.. :)
Själv har jag nyss fått upp ögonen på Figaro R, som verkar lämna korrekta och trevliga avkommor med de flesta typer av ston.
Rubinrot lär lämna trevligt temperament, och jag tycker han ser fin ut på film, även om han är lite rund. Det finns många hingstar att välja mellan.. Kanske att Hampton kunde vara ett bud? Supersnygg, kanonstam, rör sig kanon och verkar riktigt trevlig. Eller någon annan hingst från den importören. Det verkar inte vara ett jättesvårt sto du har att hitta hingst till. Jag tycker hon ser trevlig ut, lite grovt ansatt hals, kunde haft lite längre och bättre ben men annars intressant stam så mycket det finns :).
Don Romantic verkar också lämna bra med många typer av ston..
/U

Om jag skulle föda upp fler halvblod skulle jag gärna använda Rubinrot eller Roosevelt till mitt Mastersto. Hon har redan en mycket fin dotter e Nactus.

Mitt Mastersto (köpt igår ) har tidigare haft avkommor med Last Liberty och First Wish (ej i avel längre pga struppipning).Bägge har blivit mkt lyckade enl ägaren (har ej sett dem ännu)!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
58 076
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka