hingst till Landor S-sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 619
M

M_Q

Jag har planerat (ända sen hon föddes!) att min 2-åring ska betäckas nästa år (och vad jag längtat tills hon blir 3!).
Har hela tiden planerat Calido I åt min bebis då Calido-hästarna tilltalar mig och va lycklig jag blev när jag såg Coupe de Cour har iaf lite samma i stammen isf men min tilltänkta kombination.
Coupe de Cour e:Calido I-Lincoln (e:Landgraf)-Urioso(e:Furioso).
Mitt sto är e:Landor S-Cortez-Romeo.
Så vad tror ni? Ska jag hålla mig vid min plan eller?
Hon är ju som sagt bara 2 år än så länge.
JNHQLODNFQRMG4.jpg

Vad har ni annars för tips om lyckade hästar med Landor S på mödrenet? Eftersom hon inte själv kommer ha några meriter tkr jag det är intressant och se vad andra har lämnat!
Vad tycker ni generellt om hennes brister och förtjänster från de ni kan se på bilden "so far", hon borde väl börja ta lite form nu iaf.
Hon är redan ganska stor, är det något som borde avskräcka mig från Calido? (tror hon ligger på iaf 165 nu!)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hingst till Landor S-sto

Jag hade kanske kontaktat Sosath för att få lite tips?

Jag hade funderat mer på Calido om jag var du. Jag kanske tom är spekulant på den fölungen! ;)

Om vi nån gång kan få in Stalypso så hade det också varit intressant. Jag blir tokig om det inte går att lösa för eller senare...

Går det få in på Cyrano de Bergerac till nästa år så vore det helt klart intressant? Avkommorna ser jättefina ut och hans egna prestationer och stammen kan man ju inte klaga på!

Blir tokig på att det är så många hingstar vi inte har tillgängliga här än!

Lite nyfiken förresten - har ni börjat löshoppa henne än? Hur hoppar hon isåfall? Gillar ju helt klart stammen på henne!!!

Vi har börjat lite med henne, hon är löshoppad kanske 3-4 ggr och och bara runt 1m ngt men det ser väldigt bra ut! älskar hennes bakben! hon va direkt klar på vad som ska göras, smart, sansad, bra balans och fin taxering! ser inget negativt med henne än så länge!
hennes bror e: QE är 4 nu och det är stor skillnad på dom vilket är intressant att se! han hade ofta för bråttom o blev lite hög i nacken medans hon kommer in mkt balanserat och rätt, använder ryggen väldigt fint och så bakbenen :love:

vad tkr du generellt om henne kroppsligt av vad du kan se på bilden?

Man kanske ska slänga ihop ett mail o leta reda på en adress till Sosath se om man får något svar!

vet du ngn sida man kan se lite avkommor till Cyrano på?

Jag hade kanske kontaktat Sosath för att få lite tips?

Jag hade funderat mer på Calido om jag var du. Jag kanske tom är spekulant på den fölungen! ;)

Om vi nån gång kan få in Stalypso så hade det också varit intressant. Jag blir tokig om det inte går att lösa för eller senare...

Går det få in på Cyrano de Bergerac till nästa år så vore det helt klart intressant? Avkommorna ser jättefina ut och hans egna prestationer och stammen kan man ju inte klaga på!

Blir tokig på att det är så många hingstar vi inte har tillgängliga här än!

Det kanske blir budgivning på Calido-Landor S föl då...

Calido tillför storlek,men han är en förädlare,moderna typer och gott temperament.

Cyrano känns intressant för oss,verkligen!!

/b

Cyrano verkar intressant! inget fel på hur han hoppar iaf :)
och avkommorna på bilderna ser fina ut o verkar ha fått bra utmärkelser så :)

Vad tror ni om att Calido ger storlek när hon troligen kommer bli bra stor också? Tkr väldigt mkt om typen på Calido-hästarna jag sett!

vad tkr ni ang. kontakta Sosath, ska jag göra de nu eller vänta mer till slutet på året?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare
  • Födda -21
Tillbaka