Hingst till Krocket sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Luchador
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 5 035

Luchador

Trådstartare
Hej...
Har ett Krocket sto som ska betäckas till våren. Avkomman ska helst kunna gå fälttävlan och helst bli minst 165 hög.

Har sett många trevliga e.Irco Mena ue.Krocket (men irco mena verkar vara ett omöjligt val).

Började därför fundera på Dirco Hästak (e.Irco Mena)
Även hört goda ord om Hamilton (e.Irco Mena) någon som har nån hemsida eller liknande till honom?

Andra bra tips kanske?

Sv: Hingst till Krocket sto?

En god vän har ett Quite Easy-Krocket-Utrillosto som blev lyckad.

Quite Easy är helt uteslutet då jag tycker han ger fruktansvärt tråkiga hästar.

tackar tackar. Han finns ju extremt nära oss så blir nog honom på mitt andra sto faktiskt.

Kul! Vad är det för stam på ditt andra sto?

Roderick - Modern Pleasure, försökte få henne dräktig nu i våras, var ganska svårt på semin trots fantastiska brunster, o när hon väl tog sig resorberade hon efter nästan 3 månader.

Fick då veta att naturlig betäckning kunde hjälpa vid första fölet. Och var intresserad av Irco Mena blod på henne från början. Så detta kan vara en lösning. Han var ju konstigt nog inte så dyr heller.

Vet du om Hamilton är godkänd för avel? Hittar inte nånting om honom i några blup listor eller nånting. Hittar inga % på dräktighet eller nått heller.

Jo, han är godkänd, betäckte 40 ston förra året.

I katalogen står det
"Ordinär ridmodell med svag hingstkaraktär. Kort lågt ansatt hals, dåligt utvecklad manke, bra djup, långt kors. Gott skelett på benen, marktrång fram. Utmärkt vägvinnande skritt. Ordinär trav med svagt bakbensarbete. Poäng 77897=38 (4,5 år)

Bruksprov gång 7677 hopp 98/67 (67/77)=14,3 (14)

en vinst 1,45 hopp 2 vinster MA1 fälttävlan

Hmmm nej egentligen inte... Finns ju inte så många som har bra index och är godkända för halvblodsavel. Nån speciell du tänkte på?

Jo den biten har jag oxå fått fram.. Men svårt att hitta just hur många ston som blivit dräktiga. Rätt många som betäckte förra året ju så borde finnas siffror om hur många som fölade ju.

Problemet med Hamilton är väl att han är fux... Du kan ju få en rödskimmel :angel: :rofl:

Sant sant.. Men som det ser ut nu så har jag inte så mkt att välja på om jag vill ha naturlig betäckning på henne.

Dessutom ska två ston betäckas isåfall. Kan bara behålla 1 föl. Så jag har ju tid o avgöra det sen!

Haydn och Advokat står på naturlig betäckning i Halmstad. Jag har fått en trevlig hingstunge i år efter Haydn. Finns nog på bild i någon föltråd.

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Marty
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka