Hingst till 88-sto!

QuickStar

Trådstartare
Vad har ni för förslag till ett Eighty Eight Keys sto?

Hon är riktigt rejäl - 170cm hög, drar 155cm i täcke
Är helt korrekt i sina ben, något sluttande kors i övrigt en snygg modell fast med stort huvud :o

Rör sig trevligt + för både trav och galopp.
Hoppar rätt hyfsat dock inte hoppad särskilt mycket..
Är känslig och har rätt mycket nerv

Vad skulle ni lägga för hingst på henne?
Ventilera fritt, ända kravet jag har på hingsten är att han ska vara hopp/FT inriktad.

Har inga idéer själv så alla förslag välkomna ;)

Sv: Hingst till 88-sto!

Vad är det mer än 88:an i henne? Det har ju en viss betydelse för vad man väljer för hingst.

Jag ska själv betäcka ett fullblodsto i år som har syskon som gått bra i fälttävlan. Jag kommer att ta henne till Lambourgini. Men har valt ett tag mellan Chequille och Lambo.

Chequille, är det den som Flyinge tar in fryst på?

Lambo gillar jag men har inte alls tänkt på honom, vad gjorde att du valde honom till ditt sto?

Chequille är på TAI genom Flyinge.
Att jag till sist valt Lambo är att jag sedan tidigare har ett antal mycket trevliga avkommor efter honom. Som alla skulle platsa bra som fältävlanshästar. Den älste är på väg till en av våra hopplandslagsryttare och kommer ju då troligen att "bara" tävla i hoppning. En annan har i år gått klass I i både dressyr och hoppning på treårstesten. Morfar till den är Natinal Zenith XX. På samma visning var också en annan Lambo avlomma efter ett fullblodssto som fick hoppdiplom men tyvärr "bara" klass II i dressyr.

Får nog allt titta lite närmre på Lambo, står ju knappt nåt om han i katalogen.. :( har han tävlat nåt själv? Han är ju lagom stor till min amazon ;) jag vet att jag tittade till på han när jag hade mitt förra sto men hon var ju e Pascal så då tittade jag inte mer på han. Hmm, är inte hans mamma även mor till Aer som var godk som 3åring?

Jo det är rätt Aer och Lambo har samma mamma.
Lambo är på väg ut på tävlingsbanorna i år med Niklas Arvidsson i år. Men har har varit skadad under ett par sässonger. Inget allvarligt utan sådant där förargligt som sömstick och fastna i ett fönstergaller.

Han ligger ju rätt så bra till i pris också!

Det blir ju då förhoppningsvis ett par Buke-föl e: Lambo nästa år som man får slänga ett öga på!

Måste kolla in Chequille lite närmre också.

Annars är jag lite sugen på Irco Mena till henne

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med... 2
Svar
31
· Visningar
5 018
Senast: Nafayette
·
T
Avel Hej alla! Behöver hjälp med att välja hingst till mitt underbara sto. Hon är e Napoleon ue Torboldt, Kaliber. Hon är 168 cm i manken... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 462
Senast: Avel
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 203
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka