Hingst som lämnar stort

Warfang

Trådstartare
Hej!

Letar efter hingst till mammas SWB-sto, hon har dubbeldiplom så hingsten får gärna vara ha talang i båda grenarna eller bara dressyr.

Dock är det fokus på att hingsten skall lämna stort, 168+ och god typ och galopp. Gärna lite knän i traven.

Har ni några på lager? Ej fryst och helst inte över 12000kr.

:heart :bow: :heart
 
De enda jag kan komma på som passar i den budgeten, beskrivningen och bör ta upp storleken en del är Zaladin MI, Fürst Romancier och Conde Nord.
Men Zaladin är väl fryst i år eller har jag drömt? Kul att du nämner Fürst R, har varit nyfiken på honom, han är ju stor själv men vet ju inte hur han lämnar. Ska kolla upp Conde Nord. Stammen är Bourbon x Sunshine Prince, så ingen risk för inavel direkt. Hon är själv 168, men har två avkommor av mindre modell, så nu vill jag inte chansa..
 
Highcruiser kan du kolla upp
Lämnar stort och är trevlig i temperamentet bra ridbarhet kolla honom på blup.
 
Senast ändrad:
Men Zaladin är väl fryst i år eller har jag drömt? Kul att du nämner Fürst R, har varit nyfiken på honom, han är ju stor själv men vet ju inte hur han lämnar. Ska kolla upp Conde Nord. Stammen är Bourbon x Sunshine Prince, så ingen risk för inavel direkt. Hon är själv 168, men har två avkommor av mindre modell, så nu vill jag inte chansa..

Jo det stämmer ju, tänkte inte på det. Då springer ju kostnaderna gärna iväg en del. Det är synd att Benetton Dream ligger lite högre i pris när man räknar in moms och annat för han tar upp storleken en del och ger eleganta hästar.

Sankt Erik II var inte en helt dum idé - Han var väldigt fin på Lövstas visning idag.
 
Hej!

Letar efter hingst till mammas SWB-sto, hon har dubbeldiplom så hingsten får gärna vara ha talang i båda grenarna eller bara dressyr.

Dock är det fokus på att hingsten skall lämna stort, 168+ och god typ och galopp. Gärna lite knän i traven.

Har ni några på lager? Ej fryst och helst inte över 12000kr.

:heart :bow: :heart
Danciano
 
For Emotion! Pappan lämnar rätt stort, stor och kraftfull hingst med väldigt fin skalle. Hade rent otroliga siffror på sitt 14-dagarstest förra året :up: Landar precis kring 12-13 000:- inkl. moms
 
For Emotion har jag faktiskt kollat på! Jag gillar honom skarpt!

Warsteiner lämnar fina avkommor men tycker inte att de verkar falla i smaken hos köpare, de säljs ofta väldigt billigt har jag sett.

Danciano tycker jag om! Lämnar han stort alltså?

Hon är dräktig med St Schufro nu, av det jag sett verkar han lämna stort och dessutom mörka avkommor vilket är ett litet plus då hennes senaste tre varit fuxar. Så kul om det blir en annan färg i år :) Han är en ev kandidat i år igen beroende på hur fölet blir och om jag inte hittar någon annan hingst.. Men det är ju roligt att byta hingst också.

Just nu känns For Emotion och Fürst Romancier ganska intressanta!

Vi drar moms så den är inget hinder
 
For Emotion har jag faktiskt kollat på! Jag gillar honom skarpt!

Warsteiner lämnar fina avkommor men tycker inte att de verkar falla i smaken hos köpare, de säljs ofta väldigt billigt har jag sett.

Danciano tycker jag om! Lämnar han stort alltså?

Hon är dräktig med St Schufro nu, av det jag sett verkar han lämna stort och dessutom mörka avkommor vilket är ett litet plus då hennes senaste tre varit fuxar. Så kul om det blir en annan färg i år :) Han är en ev kandidat i år igen beroende på hur fölet blir och om jag inte hittar någon annan hingst.. Men det är ju roligt att byta hingst också.

Just nu känns For Emotion och Fürst Romancier ganska intressanta!

Vi drar moms så den är inget hinder

Personligen tycker jag For Emotion är rätt magisk, vilken talang. Och hur många 4-åringar har ryttare som kan rida med enhandsfattning i en fullsatt arena, med musiken i bott och till tjo och tjim? Han är inte jordens vackraste men vad gör det om man är kung? :D
 
For Emotion har jag faktiskt kollat på! Jag gillar honom skarpt!

Warsteiner lämnar fina avkommor men tycker inte att de verkar falla i smaken hos köpare, de säljs ofta väldigt billigt har jag sett.

Danciano tycker jag om! Lämnar han stort alltså?

Hon är dräktig med St Schufro nu, av det jag sett verkar han lämna stort och dessutom mörka avkommor vilket är ett litet plus då hennes senaste tre varit fuxar. Så kul om det blir en annan färg i år :) Han är en ev kandidat i år igen beroende på hur fölet blir och om jag inte hittar någon annan hingst.. Men det är ju roligt att byta hingst också.

Just nu känns For Emotion och Fürst Romancier ganska intressanta!

Vi drar moms så den är inget hinder
Har själv blivit rekommenderad Danciano för höjden och för ridbarheten och dessutom bra simmare iallafall förra året . Har dräktigt med honom beräknad nu i slutet på april
 
Helt OT
Varje gång jag ser rubriken på den här tråden så läser jag
"Hingst som lämnar stoet"
Varje gång hajjar jag till och suckar över allt förmänskligande av djuren innan jag inser vad som står. Undrar hur många gånger jag ska läsa rubriken innan jag lyckas läsa den rätt direkt :arghh:
 

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 774
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 451
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 740
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 886
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp