hingst som ger bra ben

em76

Trådstartare
Jag och en stoägare diskuterade hingstval idag. Hon önskar bättre ben, speciellt till ett sto som har lite klena och skeva ben. Min första tanke var Aegir från Olstorp, men stoet har både Svalur och Hrafn i stamtavlan så kanske finns det lämpligare hingstar till detta sto.
Vilka hingstar ger bra ben?

Sv: hingst som ger bra ben

Hýreygurs avkommor brukar ha raka fina ben med raka rörelser och med grova starka leder.

(får jag väl berätta eftersom jag inte äger honom längre ;) )

Sv: hingst som ger bra ben

dom avkommor från glokollur som jag har sett (runt 4 st) har fina starka ben som är rättställda.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar