Hingst passande kallblod

MaRomer

Trådstartare
Har ett Finnsto som jag vill betäcka. Skulle betäckt henne i år med en Finnhingst men tyvärr fanns ingen passande på semin. Och för mig så vill jag inte ta vilken som helst. Fanns vissa på semin men inga med de krav jag hade.

Stoets svagheter i gångarter är lite svårt att se då hon inte är fullt igång och under utbildning. Löst visar hon 3 ok gångarter. Stora steg i skritt och trav. Hoppningenb har vi inte testat så mycket. Utan hon är bara löshoppad 1 gång. Med riktigt bra motivation!

Ang typen så är hon lång och överbyggd. Annars ok enligt rasstandard. Men ingen stjärna.

Temperamentet är hetsigt men väldigt arbetsvillig.

Jag söker en dressyrhingst. Som kan väga upp stoets svagheter. Avkomman bör bli runt 160-165 i mkh. Och är tänkt till mig själv.

Första val av hingst är hennes egna ras. Men jag har ägnat månader att hitta passande hingst och inte funnit någon som finns på semin till svegige. Vid hennes egen ras så skall hingsten vara fux.

Vid annan ras (halvblod, Kallblod osv) Är det viktigt att avkomman inte blir för tung i typen. Inte grövre än stoet. Och gärna i lägre prisklassen. Hon kommer betäckas nästa år då det inte finns tid i år och jag vill utbilda henne först.

32398763.jpg

32287073.jpg

32308225.jpg

32308226.jpg

32055140.jpg

Liknande trådar

Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 893
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 930
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 715
Senast: pastejja
·
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 624
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka