Hingst live

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Unica
  • Startdatum Startdatum
U

Unica

Någon som sett hingsten Métall "live"?
Hur han rör sig å så?

Sv: Hingst live

Jag såg honom på Hingsttåget i Hbg i fjol. Har bara gott att säga! Rörlig, mjuk, mkt frambensgest, undersatta bakben.
:love:
Betäckte med honom, men det tog sig tyvärr inte. (Brunstbekymmer.)

jag såg honom på bruksprovets avelshow i söndags och han är säkert fin, men jag tappade inte precis andan.

ok låter bra funderar på att köpa ett föl efter honom. Det är dessutom en jättebra mamma också så det kan bli intressant...

En riktigt snygg hingst! Byggd i uppförsbacke, som sagt var rörlig, mjuk och mycket trevligt temperament! Hade jag haft ett sto så.. :love:

Såg honom i Helsingborg förra året och visst han var fin att se, men jag personligen skulle inte använt honom då jag tyckte han hade lite för dålig galopp. Han hade kunnat vinkla sin has något mer. Han tog inte direkt andan ur en!

Jag har också sett honom live. Fin hingst men säger som dom andra, inget man tappar andan för. Då imponerade Sir Schölling mer på mig, när vi kollade hingst tåget förra året.

Jag har inte sett honom live, men däremot en avkomma. Sonen Tin-Tin gick fas I av bruksprovet nu, bilder finns på vår hemsida. Trevlig häst, bra galopp! :)

Mvh Cissi

Bra att ni inte tyckte han var super eftersom jag grämde mig över att vi var tvungna att åka innan han och Sir Schölling visades. Men han kanske kommer med på hingsttåget.

Jag kan ju inte svara för de andra, men jag tyckte att han var bra, men inte fantastiskt. Hade lite svårt att förstå de massiva hyllningarna jag hört om honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka