hingst-hjälp

_carmenzita_

Trådstartare
eventuellt skall mitt Eloge-sto gå in i avel ngt år nu pga skada,funderar naturligtvis hit och dit på vilken hingst det skall bli. Bifogar ett foto på Carmenzita så kan ni alla kunniga komma med förslag efter hennes exteriör. Vill gärna ha en hopphingst med bra dressyranlag då min häst har bra galopp men lite fadd trav,skritten är hyfsad.Mitt sto är 170+ och e:Eloge ue:Hubertus.
Har själv alltid gillat Akribori :)

zita_040327.jpg

Mmmmm, gillar också Akribori. Fick ett stoföl efter honom den 21 mars, en jättesöt, men tuff tjej. Jag tog honom just för hans hoppblods skull och naturligtvis för hans uppsyn, färg och tecken. Min lilla visar ingen större skritt eller trav, men har fin galopp och en stor stark rumpa och mycket bra balans, jag är helnöjd. Mitt sto är allroundbetonad (Magini) men har mest meriter i hoppning. Hade jag velat ha en dressyravkomma hade jag inte valt Akribori.

Lycka till /nina

Ragazzo har bra avkommor både i hoppning ock dressyr ,dom jag har sett har alla varit högresta vackra hästar. Han står på naturlig betäckning.

Fast du har nog lite långt till småland ser jag nu :crazy:. Ditt sto ser ju ganska rejält ut och har bra storlek varför inte fullblodshingst 88keys,Favoritas tex.

fast hon ser nog grövre ut än vad hon är egentligen på kortet... hennes korta rygg och långa ben. Det finns rätt mkt fullblod i henne längre tillbaks i stammen, främst på mödernet. Det finns en fullblodshingst på min hemort som vunnit derbyt men..,njae inget fullblod...
Fast Ragazzo skall jag titta närmare på

Briar är ju cool själv, men med mycket motor.Lyhörd måste han ju vara och ha en god samarbetsvilja...annars skulle han ju knappast vara på den nivån som han är på.

Mitt sto är lite "spooky"...och hade jag inte ansett Briars temperament som bra, så hade jag INTE valt honom...och definitivt inte till henne.

Tanken föll på Briar direkt när jag såg bilden på ditt sto som är lite mera kompakt...för det är även mitt sto...ja du kan ju se på min hemsida.(även användarbilden).

Ragazzo skulle jag inte valt på det stoet. En kompis betäckte sitt sto med honom. Stoet är lättare i modellen än din & det blev en ganska kraftig fölunge. Den har ingen supergång men är otroligt trevlig & cool att hantera osv.
Cortus kunde vara ett alternativ kanske?!
Han har ju både gången & hopp. Har själv en lätt & fin 1-åring efter honom som verkar fått positiva egenskaper.
Bilder finns om du vill se!
Fick i år ett föl e.Camiell Flamingo Z (u.ett lite maffigare sto), även detta en hingst som jag tycker har både gång & hopp i sig. Fölungen ser redan ut som ett muskelpaket & verkar även hon kunna röra sig.
Annars är nog inte Akribori så tokigt heller.

Ja det beror ju på vad man vill ha...men både Akribori och Camiell Flamingo Z är rejäla bitar.Ragazzo har gott rykte om sej att nedärva väl...där funderar jag mer på Ragazzos benställning fram istället som inte är korrekt.Cortus ger fina föl...men de är ju stora som hus!Allt beror ju på vad man utgår ifrån för stomaterial....

Highlight är ju inte dum alls.Har sett lite avkommor och de verkar vara multibegåvade.Stammen med ädle Nimmerdor till far och förädlaren Lucky Boy xx som morfar.Ja han är inte så tokig faktiskt! ;)

se där ja.... nu är det bara att hoppas på att ngn seriös och vettig person kan tänka sig att låna stoet och betäcka, själv har jag ju tyvärr inte plats för en fölunge....lite trist faktiskt för jag vill gärna betäcka henne. hon verkar ju ha moderskänslor så det räcker för förra sommaren tog hon hand om en älg-kalv i hagen, ställde upp sig så att den skulle få dia.. :rofl:
herreud, vicken märr :D

Sv: hingst-hjälp

Har själv fått en väldigt trevlig nu 2 åring med mitt sto efter Hubertus och 88an! Smärt o väldigt trevlig kille!:)

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 554
Senast: Unafraid
·
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 914
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka