Hingst hage !

S

stintan

Vi ska skilja sto och 1-års hingsten åt i hagen, funderar nu om det räcker med att dela med stolpar och strömtråd. Eller måste det vara trästaket? Hingsten kommer att gå med en kompis , och stoet med en ponny. Hur knepigt kan det bli, river hingstar allt som finns i vägen för att komma till mamma? :crazy:

Sv: Hingst hage !

Skulle nog dra dubbla staket. Alltså så att det blir som en gång på ca en meter mellan hagarna. Då kan de inte stå och nosa direkt på varandra och skulle de ta sig i genom så är det åtminstone ett staket till de ska genom.

Våra hingstar går precis bredvid stona med dubbla staket och det har hittills inte varit några problem alls. Även sto på ena sidan med sitt avvanda hingstföl på andra sidan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?