Hingst för Arrlik avkomma

S

StallNK

Har ett sto efter Arrlik-Krocket som jag har i planer på att betäcka om något år, tänkte redan nu börjat kolla efter hingstar.

Nu äre så här att mina lilla dam är ganska känslig och har mycket i huvudet, rör sig väldigt bra, bra hoppteknik, typisk gammla modellen på halvblod.

Leter efter en hingst med en cool lugnt pyske, det får inte vara någon med hjärnspöken utan lugn och fin och ett bras temprament. Helst en hopphingst men rekomendera även dressyrhingstar. Gärna av lättare modell och helst ingen som lämnar stort.

Någon som har förslag?:)

Sv: Hingst för Arrlik avkomma

*puttar*

Tack för svar:) Kan du berätta lite om honom?? Någon mer som har erfarenhet av Acacio??:)

Några fler som har förslag???:D

Feliciano nedärver mkt gott temperament och ofta inte så stora hästar. Han är nog ingen förädlare, men jag skulle ändå se honom som ett bra alternativ om man är ute efter en ridbar och okomplicerad häst.

En annan hopphingst som lämnar lättsamma hästar är den otroligt underskattade So What e Irco Mena.

Över huvudtaget Irco Marco blodet ger mkt trevliga hopphästar och fungerar bra på svenska stostammar.

Har faktiskt träffar på ett par avkommor efter Acacio, har en själv.
Acacio själv har jag sett på hingstvisning under ryttare.
Verkar vara en lättriden, trevlig häst med "gummibollssyndrom". Hoppar lätt och smidigt, kortar och länger sig efter ryttarens behag, ser helt enkelt lättriden ut.
Även träffat honom i boxen efter visningen, där stod han och sov, helt obekymrad av allt ståhej runt omkring honom!
En kompis till mig har en mycket trevlig valack efter honom, tror han är ca 164 i mkh, men då är mamman som en pansarvagn :D.Har aldrig sett honom under ryttare men ska vara helt okomplicerad.
Mitt eget sto e. Acacio är 4 år, egen uppfödning, mamma 162 i mkh, själv är hon 157, lite liten, men känns inte liten att sitta på, högrest och ädel.
Hon har också varit helt okomplicerad i all hantering, inridning mm, en väldigt cool häst, det gör ju inte saken sämre att jag ofta får höra att hon är snygg och rör sig bra :laugh:
Acacio är "känd" för att lämna små trevliga hästar med både gång och hoppförmåga.
Nu känns det som jag håller på att överreklamera honom och hans avkommor men jag är bara såååå nöjd med min lilla häst!

Liknande trådar

Avel Roar mig med att leta hingst till en av unghästarna i stallet. Hon blir 3 år i sommar och har alltså inte presterat, men fick jag...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: MissFideli
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Eftersom stoet stått skadat fram till nu o vi ändå inte kommer hinna komma igång så mycket under sommaren är det nu bestämt att hon ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 341
Senast: theJohanna
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka