K

Kaninmin

Jag har just nu 2 kaniner som jag hade tänkt träna i hoppning. Men nu e det så att varje gång dom närmar sig hindret stannar dom och äter gräs .. Vad ska jag göra åtr detta?? :crazy:

Tack

Sv: Hinder?

Prova lägga en gammal matta under så att de inte kommer åt gräset. Vill de inte hoppa ändå brukar det hjälpa att kittla dem lite under baktassarna. Mina kaniner får då en väldig fart om jag gör det.

jag brukar börga med typ non liten väska som dom ska hoppa upp på och sen ner och om dom stannar vid hindret så tar jag upp frammtassarna och sätter dom på väskan sen puttar jag på baken då hoppar dom.Efter att ha tästat med en väska och tränat dom med det ungefär 3 veckor så kan man ta vanliga hinder
PS:det funkar inte alltid men med mina kaniner funkar det jätte bra.

Jag har några kaniner som oxå vill äta gräs men dom har lärt sig att det inte är tillåtet:)

Jag gjorde så att först så fick dom vara ute en stund i kopplet så att det fick äta gräs, och efter cirka 5-10 min så fick dom gå mot hindret och om dom försökte äta så puttade jag lite på bakbenen+rumpan. Om dom försökte äta då så putadede jag lite så att huvudet kom upp ur kräset så att dom såg hindret och då har alla mina lärt sig att när man ska träna så får man inte äta:p

Hoppas det går bra!

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 563
Senast: Lejanna
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 338
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix

Omröstningar