S
speciell
Hallå alla terrängfantaster! Jag var ute och red i eftermiddags och hittade tre terränghinder i bra skick. Det finns en terrängbana i en del av skogen men det jag har sett av den är inte alls i skick för att hoppas, helt igenväxt, massa grenar och några lager löv runt hinderna osv. Men, till min förvåning så hittade jag tre hinder som verkade gå utmärkt att hoppa men jag vågade inte. Hittils har jag hoppat i paddock/ridhus med min foderhäst som jag fick i januari i år. Jag har aldrig hoppat terränghinder innan men jag känner mig tillräckligt säker för att prova. Iaf dessa hiderna såg ovanligt läskiga ut i mina ögon! Två av hinderna stog mellan två backar ganska svaga men ändå. Alltså, jag måste galoppera i nerförsbacke, sen står hindret lite upphöjt och sen direkt efter är det uppförsbacke. Det andra hindret såg hyfsat lätt ut, det var lågt (max 50 cm) men jag måste svänga kanske 2 meter innan hindret för att komma rakt på vilket jag måste för att inte hamna i några buskar.
Så, finns det någon som kan lugna mig med en förklaring på hur man hoppar dessa hinder på bästa sätt utan olyckor?
Så, finns det någon som kan lugna mig med en förklaring på hur man hoppar dessa hinder på bästa sätt utan olyckor?