asterix_zaphir
Trådstartare
Någon som ger sin häst det.
Vill ha så mycket info om det som möjligt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annars svarar jag en gång också om du inte orkar leta: Vi har det till alla hästarna och de älskar Himalaya-stenarna! (ibland nästan lite för mkt!) Ska tydligen vara "renare", typ som källvatten från bergen istället för kranvatten
Fram för Himalaya!![]()
Ur miljösynpunkt låter det ju pannkaka att köpa salt som åkt runt halva jorden.
Varför i allsidar vill du ha en sån?
Någon som ger sin häst det.
Den är hårdare så det är svårare för hästen att ta tuggor från stenen. Den måste slicka och får förhoppningsvis inte i sig för mycket salt. Jo, visst kan de stå och slicka och slicka och slicka ... Men de traditionella stenarna kan de ju ta en stor tugga av. Vår ena gör så. Knaprar i sig vanlig saltsen, men kan inte det med Himalayastenen och då blir det inte samma åtgång.
De e väl inte så bra om de tar tugger av saltstenen, för oss människor e det ju inte bra med för mycket salt pga njurarna och det bör väl vara samma för hästar??
Ur miljösynpunkt låter det ju pannkaka att köpa salt som åkt runt halva jorden.
Varför i allsidar vill du ha en sån?
skulle ju kunna vara så att hon vill tänka på miljön ,inte så bra med produkter som har åkt väldigt långt kan ju faftiskt påverka miljön med alla utsläpp i onödan.Konstig människa eller hur!
min häst har himalaya saltsten o han älskar det. Dem jag har hästen hos säljer St. Hippolyt foder och då även dessa salt stenar....Tummen upp för dem säger jag bara!!!!![]()