Hihi det här är så kul

jerseyko

Trådstartare
Var det verkligen dags för oss :D Den biologiska klockan sa Nu....

Så här ser din graviditet ut
Beräknat förlossningsdatum: 2007-10-28
Barnet blev till omkring: 2007-02-04
Du är i vecka: 32
Du är i månad: 7
Antal graviditetsveckor och dagar: 31 veckor 5 dagar
Antal dagar kvar till förlossningen: 58


2007-02-03 firade vi våran 4 års dag :eek:
 
Sv: Hihi det här är så kul

Sambon påstår att jag var skitgrinig på honom, men jag minns inte ;) Jag slutade med p-piller 8 månader tidigare, så tar de sig på årsdan :eek: Det är lite skrämmande fast ändå häftigt..
 
Sv: Hihi det här är så kul

Vårat andra barn (ligger fortfarande i magen) blev till på första barnets födelsedag...:D
 
Sv: Hihi det här är så kul

Har också sådana sammanträffanden.
Barn 1: Min son föddes 3 veckor försent, samma dag födde min sambos kusin ett barn 2 veckor förtidigt.
barn 2: Min dotter föddes dagen efter en annan från samma samhälle (bor i ett mkt litet samhälle), vi fick dela rum och det visade sig att pappan till det andra barnet var bästis med min sambo när de var yngre.
Barn 3: Föddes också dagen efter ett barn från detta lilla samhälle.

Mina barn fick en kusin nyligen, han föddes på min minsta dotters namsdag och utan att någon tänkte på det så visade det sig att han har namnsdag när hon fyller år.
 
Sv: Hihi det här är så kul

Haha visst är det underligt. Nu får vi se vems födelsedag h*n behagar att komma ut :eek:

BF 28/10, min barndomskompis fyller år den 27/10 ;)

Min mamma fyllder år 3/11, sambon 7/11, hans ingifta bror 9/11 och svärmor 11/11 :eek: jag hoppas på en för tidig unge!
 
Sv: Hihi det här är så kul

Har två döttrar födda på samma dag, med 9 års mellanrum och olika pappor. Måste varit fertil just då... Makens farmor fyller också år samma dag!
Min brors dotter föddes på min födelsedag, alltså fasters, och deras son fyller år på sin mosters födelsedag, och vi heter likadant! Kul sammanträffanden.
 
Sv: Hihi det här är så kul

Min man och hans mamma fyller år på samma dag.
Bekanta har två barn födda på samma datum. Det tredje barnet hade BF på samma datum också, men föddes för tidigt.
 
Sv: Hihi det här är så kul

Hoppas h*n får en egen dag! :D

Min yngsta bonusdotter är född 11/1 och min sambo och hans pappa (alltså tjejens farfar) är födda 12/1. Hade barnets mamma "knipit" 3 timmar till hade alla tre varit födda på samma dag. :D

Men som det är nu firas ju ingen annan än lilltjejen.
 
Sv: Hihi det här är så kul

Oj, finns chans att pricka in samma dag som några där! ;)

Lite kul, min mans äldsta barn fyller år 16/4 och jag själv 30/4. BF är 23/4 för oss så det är precis en vecka emellan våra födelsedagar :D
 
Sv: Hihi det här är så kul

Mina två äldsta barn har födelsedag med bara 8 dagars mellanrum (2 år emellan, rätt exakt då...).
 
Sv: Hihi det här är så kul

Jag var beräknad till min egen födelsedag, men på rutin UL blev det framflyttat tre dagar, till syrrans födelsedag istället :D
 
Sv: Hihi det här är så kul

Såhär ser min ut!
Jag var på fest den 30 jan, dvs inte hemma med sambon, tur att det bara var tjejer på festen :P

Din graviditet startade Mån 15 jan 2007
Du blev gravid ungefär Tis 30 jan 2007
Du har gått 231 fulla dagar av 281
Du är i vecka 34
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0)
Du är i 8:e kalendermånaden
Du har 50 dagar kvar till förlossning
 
Sv: Hihi det här är så kul

Så här ser det ut för mig:

Din graviditet startade Tors 19 jul 2007
Du blev gravid ungefär Tors 2 aug 2007 (ägglossningen)
Du har gått 47 fulla dagar av 280
Du är i vecka 7
Du har gått 6 fulla veckor och 5 fulla dagar (v6+5)
Du är i 2:a kalendermånaden
Du har 233 dagar kvar till förlossning
 
Sv: Hihi det här är så kul

Hm.. Jag har också kollat där och blev tydligen gravid omkring 23 Juni i år :o Vad kan det ha varit för helg tro!? ;)
 
Sv: Hihi det här är så kul

Midsommar? :rofl:

Verkar som om många har någonting som händer antingen vid ägglossning eller vid BF. Släktingar, högtider....Konstigt igentligen.
 
Sv: Hihi det här är så kul

Var det verkligen dags för oss :D Den biologiska klockan sa Nu....

Så här ser din graviditet ut
Beräknat förlossningsdatum: 2007-10-28
Barnet blev till omkring: 2007-02-04
Du är i vecka: 32
Du är i månad: 7
Antal graviditetsveckor och dagar: 31 veckor 5 dagar
Antal dagar kvar till förlossningen: 58


2007-02-03 firade vi våran 4 års dag :eek:

Vilken sida har ni hittat detta på?
 
Sv: Hihi det här är så kul

Bara en fråga, hur kan graviditeten starta två veckor innan man blir gravid :confused:
 

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 593
Senast: YorkWann
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 906
Senast: Lyckan i Halland
·
Övr. Barn Sådär, nu har vi landat här hemma med våran lilla Groda och jag har äntligen kommit mig för att slita blicken från skruttan och plita...
2
Svar
33
· Visningar
3 022
Senast: via
·
Gravid - 1år Nu är resan bokad och ingen återvändo finns... :eek::):D:eek: Den 28 oktober åker vi till Thailand i två veckor (phuket) för att...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp