Re: Highlight & Navarone
Jag vill höra både pos o neg om avkommorna
Självklart spelar stoets egenskaper minst lika stor roll som hingsten, men eftersom jag ju vet vilka egenskaper min häst har (både pos o neg) så behöver jag bara fråga om hingsten ju....
Men jag kan berätta lite om stoet så kanske ni kan säga om ni tkr Highlight skulle passa (Navarone vågar jag nog inte, eftersom han är så ung o oprövad....)
Hon är 1,62, 19 år, ganska normalt byggd men är ganska lång i hals o rygg, mkt fint huvud o typ, ganska bra på benen (det är en anmärkning hon har tror jag men kommer inte ihåg vilken i huvudet), har bra poäng på skritt o trav, hon fick 39 p som 4-åring.
Har fått 6 föl innan, men med dressyrhingstar (jag vill ha en hopp). Har själv tävl 1,30, älskar att hoppa, mkt motor, bra temperament. LÄtthanterad.
Jag vill ha en avkomma som inte blir alltför stor (alt inte för tung i typen), bra temperament o mer hopp- än dressyrinriktad, men naturligtvis ska den gärna kunna gå bra i dressyren oxå. Ingen fullblodspappa, då det nog skulle bli för mkt nerv.
Har annars haft funderingar på Dirco, QE el Qalle, men så blev jag tipsad om Highlight nu i helgen
Någon som vet vad Highl kostar? Kunde inte se det på deras hemsida!