Hiderrädd: Oranga hinder

P

p0lkagris

Hej!
Jag har en väldigt konstig fråga.
Min ponny (på 7 år). Älskar att hoppa. Han är lite tittig ibland men hoppar när jag trycker på och vissar att det inte är farligt.
Men för ca 2 veckor sedan hade de målat om bommarna. De hade målat 3 st oranga med svarta strek.
Han totalvägrade på det och var jätte rädd för det. När han hoppade det var han hur högt över som helst och hade benen år alla håll och kanter.

Jag undrar vad det kan bero på att han är rädd för oranga hinder :confused:
Han hoppar hinder i andra färger som ser likadana ut (bortset från färgen) :crazy:

Någon som har något förslag eller varit med om detta innan??

// Sara

Sv: Hiderrädd: Oranga hinder

Så kan min elit-hoppnings häst på 11 år också göra.
Många hästar kan kolla till på olika hinder, din är ju inte så gamal heller så det är fullt förståeligt.
Försök att hoppa över just de bommarna varje gång du hoppar, du kan gärna också använda just de bommarna när du ska rida cavaletti och galoppbommar så ska du se att han vänjer sig snart :)

Min kan vara lite töntig på vita hinder så nej det är inte helt ovanligt att dom har en "spökfärg".

okej, tack så mycket för svaren.:)
Tyckte bara det var lite mysko att han bara reagerade på hindret med den färgen då alla andra hoppade över det som viket hinder som hels..:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 993
Senast: Mia_R
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 044
Senast: Lycan
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna